هتک حرمت مسجدی در ترینیداد و توباگو
کد خبر: 4089962
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

هتک حرمت مسجدی در ترینیداد و توباگو

یک مسجد در ترینیداد و توباگو مورد هتک حرمت قرار گرفت و خسارت دید.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گاردین، به گفته مسئولان و اعضای مسجد جامع تیبل لند (Tableland Jamaat)   سقف این مسجد به دلیل تلاش سارقان یا هتک حرمت‌کنندگان مسجد آسیب دیده است. با این همه این افراد نتوانسته‌اند از این طریق وارد مسجد شوند.

این حادثه باعث شده است که مسجد بیش از 4000 دلار برای تعمیر سقف هزینه کند.

فرید محمد امام این مسجد، با محکوم کردن این اقدام، یادآور شد که پنجشنبه گذشته (7  مهر) حاضران در مسجد، پس از شرکت در نماز و تلاوت قرآن، بعد از ساعت 9 صبح مسجد را ترک کردند.

وی گفت که وقتی روز بعد حوالی ظهر برگشتند، دیدند که تخته‌های سقف پی‌وی‌سی آویزان و برخی روی زمین و برخی تکه تکه شده بودند.

محمد با ابراز تأسف از آنچه بی‌اعتنایی و بی‌احترامی به جان انسان‌ها و عبادتگاه‌ها توصیف کرد، گفت: آنها تنها اماکنی نیستند که توسط عوامل جنایتکار تخریب و آسیب دیده‌اند و شهروندان هم آرامش روحی خود را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: در جامعه امروز که این همه اتفاق می‌افتد، مردم قرار است حافظ برادرشان باشند و مراقب رفاه یکدیگر باشند، اما جنایتکاران مردم را به وحشت می‌اندازند.

محمد تصریح کرد که به دنبال نصب دوربین در این مسجد است.

پلیس منطقه تیبل لند در حال بررسی این اتفاق است. هتک حرمت مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان و سایر ادیان در ترینیداد و توباگو سابقه دارد. در طول دو هفته گذشته، حداقل دو معبد هندو نیز مورد هتک حرمت قرار گرفتند.

ترینیداد و توباگو با نام رسمی جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است.

۵۵ درصد از مردم این کشور مسیحی، ۱۸ درصد هندو و ۵ درصد مسلمان هستند. این کشور از دو جزیره اصلی ترینیداد، توباگو و جزایر بسیار کوچک‌تر دیگری تشکیل شده‌است.

انتهای پیام
captcha