حل مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در گرو گسترش فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 4090013
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵

حل مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در گرو گسترش فعالیت‌های قرآنی است

مدیر دارالقرآن نبی اکرم انبارالوم با اشاره به این‌که گسترش آموزش و تدبر در قرآن نیاز جامعه را به دستگاه‌های امنیتی کاهش می‌دهد، گفت: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند روی آوردن به قرآن مشکلات و ناهنجاری اجتماعی را کاهش می‌دهد.

دیدار امام جمعه انبارالوم با مدیر دارالقرآن نبی اکرم ص انبارالوم

به گزارش ایکنا از گلستان، حاج آخوند بواس، مدیر دارالقرآن نبی اکرم(ع) امروز، ۱۴ مهر در دیدار با امام جمعه انبارالوم با اشاره به این‌که فضای قرآنی نباید از جامعه جدا شود، بیان کرد: قرآن در جامعه ما مهجور است و با توجه به این‌که بسیاری از روش‌های آموزش قرآن به‌روز رسانی نشده، ضروری است در این زمینه اقداماتی انجام شود.

حاج آخوند بواس با بیان این‌که مشکلات مالی شدیدا گریبان گیر موسساتی که قصد فعالیت در این زمینه دارند شده، ادامه داد: کم بودن خیران قرآنی در استان و عدم تخصیص اعتبارات دولتی به بخش قرآنی باعث ایجاد مشکلات زیادی در این حوزه شده است.

وی با اشاره به این‌که گسترش آموزش و تدبر در قرآن نیاز جامعه را به دستگاه‌های امنیتی کاهش می‌دهد، گفت: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به قرآن می‌توان مشکلات و ناهنجاری اجتماعی را کاهش دهد.

مدیر دارالقرآن نبی اکرم(ص) انبارالوم با بیان این‌که حل همه معضلات فرهنگی در سایه قرآن کریم است، تصریح کرد: اگر روحیه قرآن و فهم قرآن در جامعه گسترش پیدا کند و در زندگی مردم ورود پیدا کند مشکلات حل می‌شود.

امام جمعه انبارالوم در این دیدار بر یادگیری عمیق مفاهیم قرآن و اجرای آن در زندگی اشاره کرد و افزود: امروز همه ما باید در محضر قرآن باشیم خصوصا نوجوانان و جوانان هر چقدر به سمت آموزش قرآن کریم برویم آسیب‌ها در جامعه کم می‌شود لذا علت بدبختی کشورهای اسلامی فاصله گرفتن از قرآن است.

حجت‌الاسلام دماوندی‌ تصریح کرد: حل مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی براساس آیات قرآن، وظیفه فعالان قرآنی است و می‌توان با هدف قرار دادن یک ناهنجاری در جامعه و مراجعه به آیات و روایات، آن را بررسی و رفع کرد و با پرورش استعدادهای دینی و قرآنی، در مقابل این معضلات ایستاد.

وی در پایان کرد: قرآن و دستورات الهی آن باید در متن زندگی مردم قرار گیرد بنابراین لازم است تا کارگروه‌های قرآنی باید فعال‌تر شده و قرآن را از مظلومیت و مهجوریت خارج کنند.

 

انتهای پیام
captcha