برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر‌های آذربایجان شرقی در تبریز
کد خبر: 4090838
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر‌های آذربایجان شرقی در تبریز

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی، گفت: همایش و نمایشگاه ملی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر‌های استان، ۲۱ مهرماه امسال در تبریز برگزار می‌شود.

مرتضی موحدنیا، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مرتضی موحدنیا، مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی، امروز، 18 مهرماه در جمع خبرنگاران، گفت: همایش و نمایشگاه ملی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر‌های استان ۲۱ مهرماه امسال در تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد ملی با حضور بیش از ۵۰۰ سرمایه گذار بومی منطقه آذربایجان و ارائه ۱۳۰ بسته کامل سرمایه گذاری با ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان برگزار می‌شود.

موحدنیا، محور‌های سرمایه گذاری را اقتصاد شهری و درآمد پایدار، محیط زیست و مدیریت پسماند، عمران و پروژه‌های زیرساختی، حمل و نقل عمومی و ترافیک، گردشگری و تفریحات شهری، خدمات اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و شهرسازی، شهر هوشمند و دانش بنیان، اکوتوریسم و بوم گردی برشمرد.

وی افزود: بخش اصلی طرح‌ها برای شهر تبریز است و هدف ما اجرایی کردن توسعه شهری با رضایت شهروندان و تامین نیاز‌های شهر است. به عنوان مثال تبریز به لحاظ تجاری اشباع شده و در این همایش عمده پیشنهادات ما در زمینه حمل و نقل است.

موحدنیا تاکید کرد: تمام طرح‌های سرمایه گذاری به لحاظ آماده بودن مشخصات زمین، قیمت‌ها، ویژگی‌های فنی، عوارض شهرداری مراحل محتلف را طی کرده اند تا سرمایه گذار سردرگم نماند. همچنین علاوه بر این ۱۳۰ بسته از ایده‌های جدید ارائه شده توسط شرکت کنندگان نیز استقبال می‌کنیم.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه بودجه شهرداری های استان در سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این میزان در سال جاری به ۱۱ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان افزایش یافت، ادامه داد: ارزش بسته های سرمایه گذاری حدود سه برابر بودجه سال جاری شهرداری‌های استان است.

وی یادآوری کرد: اگر حداقل ۳۰ درصد از بسته‌های سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران مورد استقبال قرار گرفته و محقق شود، برابر یک سال بودجه شهرداری‌ها در سطح استان سرمایه گذاری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha