بنیاد شهید در اجرای قانون جامع ایثارگران تسلیم فشارها نمی‌شود
کد خبر: 4090999
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

بنیاد شهید در اجرای قانون جامع ایثارگران تسلیم فشارها نمی‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه خود را موظف به خدمت‌رسانی به ایثارگران معظم با تکیه بر قوانین می‌دانیم، گفت: پیگیر اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران هستیم و در برابر برخی فشارهای احتمالی، یک گام هم عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

جابر ابوالفتح زاده، مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد شهید استان، جابر ابوالفتح زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 18 مهرماه، در نشست کارگروه آسیب‌شناسی و هم‌اندیشی با نخبگان در حوزه قوانین و مقررات ایثارگران، با تأکید بر اینکه خود را موظف به خدمت‌رسانی به ایثارگران با تکیه بر قوانین می‌دانیم، گفت: پیگیر اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران هستیم و در برابر برخی فشارهای احتمالی یک گام هم عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

وی اظهار کرد: قانون فوق به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و پس از نظر مثبت شورای نگهبان و تبدیل شدن به قانون، مورد تائید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است و باید مفاد آن اجرایی شود.

ابوالفتح زاده با بیان اینکه در حوزه جامعه ایثارگری کمبود قانون وجود ندارد، مشکل را در اجرایی نشدن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دانست و ادامه داد: اگر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به طور کامل اجرایی شود، مشکلات حوزه ایثارگری به حداقل ممکن می رسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه در شرف تدوین برنامه پنج ساله هفتم کشور قرار داریم، شناسایی چالش‌های اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و سایر قوانین می تواند در تدوین مناسب برنامه هفتم توسعه کشور لحاظ شود.

وی با ابراز خرسندی از ترکیب کارشناسان، صاحبنظران و نخبگان حاضر در کارگروه استانی آسیب شناسی حوزه قوانین و مقررات ایثارگران که خود از جامعه ایثارگران هستند، گفت: این جلسه، نشستی وزین و تخصصی است که انعکاس دیدگاه های اعضای این جلسه به معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در تنقیح قوانین موجود ایثارگری و همچنین تدوینِ کم نقصِ برنامۀ هفتم توسعه کشور راهگشا خواهد بود.

وی اضافه کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از نظرات تخصصی و سازنده نخبگان عضو این کارگروه در حوزه‌های مختلف ایثارگری استقبال می‌کنیم و از این عزیزان درخواست می‌کنیم در کنارمان باشند.

سرپرست اداره حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه، گفت: این نشست تخصصی دومین جلسه کارگروه آسیب‌شناسی و هم‌اندیشی با نخبگان آذربایجان شرقی در حوزه قوانین و مقررات ایثارگران بود.

خدیجه امامی افزود: در این جلسه رؤسای ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، دیدگاه‌های خود درباره نقایص مواد قانونیِ مرتبط با حوزه کاری خود را ابراز کرده و پس از چکش کاری توسط نخبگانِ عضو کارگروه که متشکل از قضات با سابقه، اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر استان و کارشناسان برجستۀ حقوقی است، طی مکاتبه‌ای به ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارجاع خواهد شد.

به گفته وی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید کشور درصدد است با احصای چالش‌های قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، بهره‌مندی جامعه معزّز ایثارگران از مزایای معنوی و مادی قوانین را حداکثری کند.

انتهای پیام
captcha