فرهنگ ایثار و شهادت رمز اتحاد ملت است
کد خبر: 4091072
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

فرهنگ ایثار و شهادت رمز اتحاد ملت است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین عوامل اتحاد ملت است، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق فعالیت‌های فرهنگی را راهی برای مقابله با حیله‌های دشمن دانست.

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از ایثار گیلان، محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان عصر روز  گذشته،18 مهرماه در جلسه شورای مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و همدلی و وفاق بین آحاد جامعه و مسئولان، اظهار کرد: جامعه هدف بنیاد شهید، خانواده بزرگ شهدا و ایثارگران هستند که جایگاه و منزلت ویژه در قلب مردم دارند و باید با برنامه‌ریزی درست زمینه خدمت‌رسانی در شأن این قشر معظم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری تنها هدف تأسیس و وجود بنیاد است، افزود: حفظ سلامت و امنیت جسمی، روحی و روانی خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران باید اولویت اصلی مجموعه کارکنان باشد.

داوطلب با اشاره به تلاش‌های دشمنان نظام برای ایجاد تفرقه بین اقشار مختلف جامعه، بیان کرد: جامعه ایثارگری با وجود جایگاه ویژه‌ای که در قلب و ذهن مردم دارد بیش از همه مورد هجمه و بمباران رسانه‌های معاند قرار می‌گیرد زیرا این افراد مروجان واقعی فرهنگ ایثار و شهادت که راهگشای انقلاب در سخت‌ترین عرصه‌ها بوده، هستند.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهمترین عوامل اتحاد ملت دانست و تصریح کرد: در سایه همین فرهنگ غنی که ریشه در نهضت عاشورا دارد آحاد مردم فارغ از هر قومیت، سن و عنوانی در کنار هم انقلاب اسلامی را رقم زدند و به پشتوانه همین فرهنگ طی هشت سال، حماسه دفاع مقدس را ایجاد کردند و طی سال‌ها با وجود تمام نقشه‌های شومی که هر یک به تنهایی کشوری را سرنگون می‌کرد مقتدرانه در کنار هم ایستادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق فعالیت‌های فرهنگی را راهی برای مقابله با حیله‌های دشمن عنوان کرد و ادامه داد: باید نسبت به آشناسازی و معرفی شهدا و ایثارگران به نسل نوجوان و جوان با استفاده از انواع ابزارهای رسانه‌ای بهره جست.

وی با بیان اینکه تفاو‌ت‌های بسیاری بین نسل‌های مختلف وجود دارد و در مواقعی باید از یک واسطه برای درک متقابل استفاده شود، گفت: جوانگرایی در سیستم مدیریتی و میدان دادن به کسانی که شور و شوقی متفاوت و هم راستا با ارزش‌های انقلاب دارند راه حل این مسئله است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تلاش برای مقابله با معاندین حقیقی انقلاب که وظیفه هر فردی است نباید ما را از خدمت‌رسانی به ایثارگران باز دارد، تصریح کرد: رفع مسائل و درخواست‌های جامعه ایثارگری باید در اولویت هر کارمندی در مجموعه بنیاد باشد تا در تمامی عرصه‌ها مانند درمان، اشتغال، مسکن و غیره بتوانیم با تکیه بر داشته‌ها و استفاده از ظرفیت‌های قانونی رضایت این عزیزان را کسب کنیم.

انتهای پیام
captcha