نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر در تبریز برپا می‌شود
کد خبر: 4091258
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر در تبریز برپا می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر استان و 6 استان همجوار به عنوان منطقه 5 مُعین بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در نیمه اول آبان سال جاری در تبریز برپا می‌شود.

رویداد هنری، بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد شهید استان، غلامرضا علیزاده، سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، امروز، 20 مهرماه، گفت: نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر استان و 6 استان همجوار به عنوان منطقۀ 5 مُعین بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در نیمه اول آبان امسال برپا می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه حدود 70 اثر متعلق به 40 نفر از همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان و همچنین همسران و فرزندان جانبازان (همه درصدها) و آزادگان ساکن در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، اردبیل و زنجان در رشته‌های خوشنویسی، عکاسی، نقاشی و نقاشی خط به نمایش گذاشته خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اضافه کرد: ایثار و شهادت، ایثار و بصیرت، ایثارگران و انقلاب اسلامی، ایثار و سبک زندگی اسلامی و ایرانی، ایثار و اقتصاد مقاومتی، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، زنان ایثارگر، ایثار در جبهه مقاومت، ایثارگران و جنگ نرم، ایثارگران و آسیب‌های اجتماعی از محورهای آثار این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: بعد از اتمام نمایشگاه تبریز، صاحبان آثار برتر به عنوان هنرمندان ایثارگرِ منتخب، برای شرکت در نمایشگاه کشوری هنرهای تجسمی شاهد و ایثارگر که دی امسال برپا می‌شود، معرفی خواهند شد.

علیزاده گفت: شناسایی استعداد‌های هنری و ادبی و ارتقای سطح هنری و علمی هنرمندان ایثارگر، معرفی آثار هنری و ادبی به منظور شناساندن چهره‌های برگزیده هنری ایثارگر به جامعه، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و مجاهدت‌های ایثارگران، جریان‌سازی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه، فعال‌سازی ظرفیت‌ها برای پاسداشت عناصر ایثار و فداکاری و معرفی ویژگی‌ها، سیره معنوی فضایل اسوه‌های ایثار و شهادت از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی است.

انتهای پیام
captcha