رعایت اخلاق از نیازهای اساسی دنیای امروز است
کد خبر: 4091804
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

رعایت اخلاق از نیازهای اساسی دنیای امروز است

امام جمعه موقت تبریز، با بیان اینکه اخلاق نیکوی پیامبر عظیم الشان اسلام الگوی مسلمانان است و در حقیقت در تمام ویژگی‌ها باید از حضرت محمد(ص) تمسک بجوییم، گفت: باید خلق نیکوی پیامبر خدا را الگو قرار دهیم چون اکنون یکی از نیازهای اساسی دنیای امروز رعایت اخلاق است.

حجت الاسلام روشن تن، امام جمعه موقت تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام اسماعیل روشن تن، امام جمعه موقت تبریز، امروز، 22 مهرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر مهر و رحمت و امام جعفر صادق (ع)، افزود: اخلاق نیکوی پیامبر عظیم الشان اسلام الگوی مسلمانان است و در حقیقت در تمام ویژگی ها باید از حضرت محمد(ص) تمسک بجوییم و خلق نیکوی پیامبر خدا را الگو قرار دهیم چون اکنون یکی از نیازهای اساسی دنیای امروز رعایت اخلاق است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ۲ دیدار با ورزشکاران و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: رهبری رهنمودهای روشنگرانه‌ای در خصوص حوادث و آشوب های اخیر ارایه کردند که بسیار راهگشاست.

روشن تن، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، سه گروهی که در آشوب‌ها نقش داشتند را شامل عده‌ای از عوامل دشمن، افرادی که آب به آسیاب دشمن ریختند و هیجان زده ها که ناخواسته نقش ایفا کردند، دانستند.

خطیب موقت تبریز با اشاره به فرمایشات رهبری خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی تبیینی در خصوص افراد هیجان زده که وارد آشوب‌ها شده‌اند انجام شود تا اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی تبیین و به نسل های کنونی و آینده منتقل شود.

وی در خصوص رهنمودی‌های مقام معظم رهبری ادامه داد: ایشان تاکید کردند که امروز محیط عمومی ورزش متاثر از حضور شهداست و شهید ابراهیم هادی یک قهرمان بزرگی است که پهلوانان او را الگوی خودشان قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ورزش هر چقدر به سمت و سوی تعالی برود، منجر به تربیت پهلوانان می‌شود، گفت: شهدای ورزشکار جزو این موارد است و یا قهرمانان محجبه که نشان دادند حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است.

روشن تن، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به دو محور دیگر یعنی جایگاه مجمع مصلحت تشخیص نظام اشاره داشتند و محور دیگر بیانات ایشان اغتشاشات بود.

امام جمعه تبریز، متذکر شد: امروز اغتشاشات خوابیده است و روز رسوایی افرادی است که می‌خواستند پرچم انقلاب را بخوابانند.

وی اضافه کرد: خیلی جالب است که اینها مثلا می‌خواستند از زن دفاع کنند ولی خودشان در اردوگاه اشرف زنان را عقیم کردند.

روشن‌تن با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اجازه ندهید اهل مکر، فرزندانتان را از شما بگیرند، گفت: حضرت آقا فرمودند که نقش دشمن آشکار بود و تاریخ هم فراموش نخواهد کرد پس برخی‌ها در زمین دشمن بازی نکنند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند نقشه دشمن یک طرح انفعالی ناشی‌گرانه است که خواستند از خود نشان دهند.

وی همچنین با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی پنجمین شهید محراب انقلاب اسلامی، یاد و خاطره وی را گرامی داشت.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی انقلاب اسلامی در ۲۴ مهر سال ۱۳۵۸، گفت: انقلاب اسلامی به ایران عیار معنویت بالایی عطا و عقیدتی سیاسی در تحقق آن نقش موثری را ایفا کرد.

انتهای پیام
captcha