دانشگاه از ظرفیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی استفاده کند
کد خبر: 4092259
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

دانشگاه از ظرفیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی استفاده کند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آذربایجان شرقی، با بیان این‌که نقش فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه قابل کتمان نیست، اما می‌توان از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد، ادامه داد: باید ارتباطات بین دانشگاه و جهاددانشگاهی وسیع‌تر شده و دانشگاه بتواند از ظرفیت‌های فرهنگی جهاد به طور موثر استفاده کند.

نهادنمایندگی مقام معظم رهبری، جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمد انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان، امروز، 24 مهرماه، در دیدار با سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف و به ویژه در حوزه‌های علمی ورود کرده و عملکرد موفقی داشته است، گفت: جهاددانشگاهی سهم بزرگی در پیشرفت‌های افتخارافرین امروز کشورمان داشته و این عملکرد، قابل تقدیر است.

 وی با تاکید بر این‌که جهاددانشگاهی فعالیت‌های مختلفی را پیگیری کرده و محورهای فعالیتی این نهاد، گسترش یافته است، اضافه کرد: امروز جهاددانشگاهی یک نهاد صرفا فرهنگی نبوده و به یک نهاد علمی، پژوهشی و فرهنگی تبدیل شده است.

انوری، با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط جهاددانشگاهی با صنعت به صورت تخصصی‌تر و افزون‌تر و به کارگیری مضاعف ظرفیت‌ها در این رابطه، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی نیروی انسانی قوی دارد و باید این ظرفیت به طور تمام و کمال مورد استفاده قرار گرفته و نیروها با تمام ظرفیت وارد میدان شوند، چراکه توان بسیاری دارند و نباید مورد غفلت واقع شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آذربایجان شرقی، با بیان این‌که نقش فرهنگی جهاددانشگاهی در داخل دانشگاه قابل کتمان نیست، اما می‌توان از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد، ادامه داد: باید ارتباطات بین دانشگاه و جهاددانشگاهی وسیع‌تر شده و دانشگاه بتواند از ظرفیت‌های فرهنگی جهاد به طور موثر استفاده کند، حتی می‌تواند بخشی از مباحث فرهنگی به جهاددانشگاهی، به عنوان عضو شورای فرهنگی دانشگاه، سپرده شود.

وی با تاکید بر این‌که جهاددانشگاهی ظرفیت‌های خوبی در حوزه افکارسنجی دارد، افزود: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا نیز ظرفیت‌ رسانه‌ای بالایی در این سازمان بوده که از بستر دانشجویی شروع شده و می‌تواند پای کار مباحث دانشگاهی قرار گرفته و اثرآفرین باشد.

وی در خاتمه تاکید کرد: با تمام توان در کنار جهاددانشگاهی هستیم تا با همکاری و هم افزایی بتوانیم ماموریت‌های فرهنگی و علمی را پیش ببریم.

علی اصغر فاتحی فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار، با بیان این‌که جهاددانشگاهی خود را از دانشگاه تبریز می‌داند و در حقیقت در بطن دانشگاه رشد و پرورش یافته است، افزود: توسعه همکاری بین دو مجموعه لازم و ضروری است و ما نیز هر آنچه در توان داشته باشیم در کنار دانشگاه خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که رییس جهاددانشگاهی کشور مسیری به عنوان زیست بوم فناوری نخبگان مشخص کرده‌اند، افزود: معتقدم، نخبگان در جهاد دانشگاهی حضور دارند و اگر حمایت‌های لازم انجام شود، اقدامات بسیار موثری انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که ۲۲ شهید دانشکده فنی نقطه وصل بین جهاددانشگاهی و دانشگاه تبریز بوده، یادآور شد: تلاش خواهیم کرد مسیر شهدا را پیش گرفته و همانند شهدا خدمت کنیم و تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت و قطعا این مسیر نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان این‌که با تمام ظرفیت در خدمت دانشگاه خواهیم بود، اضافه کرد: می‌توان از ظرفیت‌های مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی در راستای احصای مطالبات جوانان و دانشجویان و در راستای پایش و بررسی علل حوادث اخیر، استفاده کرد؛ همچنین می‌توانیم در برگزاری مناظرات دانشجویی همکاری کرده و در کنار دانشگاه نقش‌آفرینی کنیم.

فاتحی‌فر با تاکید بر ضرورت بررسی نقاط آسیب‌زا در حوزه فرهنگی و در میان دانشجویان، خاطرنشان کرد: باید با هم‌اندیشی، هم‌افزایی و مطالعات جامع در این رابطه گام برداشته و بتوانیم اثربخشی بهتری در حوزه فرهنگی داشته باشیم.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، تاکید کرد: باید با مطالعه و مبنای علمی حرکت کرده و چالش‌های پیش‌روی فرهنگی را احصا کرده و نقاط آسیب زا را برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha