ارسال 146 اثر به بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره قصه‌گویی کردستان
کد خبر: 4092473
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

ارسال 146 اثر به بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره قصه‌گویی کردستان

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از ارسال 146 اثر به مرحله استانی بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کردستان خبر داد و گفت: از این تعداد 25 اثر مجوز شرکت در جشنواره را پیدا کردند.

بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره قصه‌گویی در کردستان

حمیدرضا گوهری، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مرحله استانی بیست‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از دیروز، 24 مهرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان آغاز به کار کرده است.

وی از ارسال 146 اثر به مرحله استانی بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره قصه‌گویی کردستان خبر داد و افزود: از این تعداد 25 اثر مجوز شرکت در جشنواره را پیدا کردند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با اشاره به اینکه این جشنواره به مدت دو روز برگزار می شود، بیان کرد: این جشنواره با حضور راه یافتگان به بخش مسابقه جشنواره و کودکان و نوجوانان کردستانی روزهای 24 و 25 مهرماه برگزار می‌شود.

وی شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره را نوجوانان، بزرگسالان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها دانست و ادامه داد: شعار این دوره از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «قصه، صدای زندگی است» بوده است.

گوهری افزود: بخش مسابقه جشنواره شامل شاهنامه‌خوانی، نقالی و آیین‌های ملی و بومی بوده است که نفرات برتر هر رشته به مرحله منطقه‌ای راه‌ خواهند یافت.

وی در پایان یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی قصه‌های آموزنده به کودکان، بیان نقل‌های گذشتگان و قصه‌های موجود در ادبیات کهن و فولکلور ما از زبان پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای کودکان بوده است.

انتهای پیام
captcha