ارسال ۳۰۲ مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی راهکار‌های گسترش فرهنگ غدیر
کد خبر: 4092496
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

ارسال ۳۰۲ مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی راهکار‌های گسترش فرهنگ غدیر

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان از برگزاری این کنگره در ۲۷مهرماه در مجتمع رفاهی نیروی انتظامی استان مازندران خبر داد و گفت: ۳۰۲مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است.

نشست خبری کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغهبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر نخستین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان، روز گذشته، 25 مهرماه در نشست خبری این کنگره گفت: غدیر مطلق به فرد خاص نیست و در این برهه از زمان باید مبلغ غدیر باشیم.

وی افزود: فراخوان برگزاری این کنگره بین‌المللی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در سایت www.co_ghadir1401mazandaran.ir بارگذازی شده بود. این کنگره از سوی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، شورای سیاست‌گذاری، سازمان اکو، بنیاد بین‌المللی غدیر و سایر نهادهای فرهنگی برگزار می شود. 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه این کنگره در دو محور گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه برگزار می‌شود، تصریح کرد: آشنایی با فرهنگ غدیر به‌عنوان الگوی حکومتی برای جوامع انسانی، آشنایی با نهج‌البلاغه به‌عنوان گنجینه بیکران معارف اسلامی، گشودن افق‌های جدید با بهره‌گیری از سرچشمه‌های غدیر و نهج‌البلاغه، تأمین نیازهای ضروری جوامع انسانی از طریق گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه به‌عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر از اهداف این کنگره بشمار می‌آید. 

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه درجهان با بیان اینکه مقابله علمی با بحران‌های مختلف اجتماعی حاکم بر جوامع انسانی از منظر نهج‌البلاغه، گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه‌خوانی در جامعه از دیگر اهداف این کنگره است خاطرنشان کرد: غدیر و پیام جهانیان، تبیین مبانی معرفتی فرهنگ غدیر در قرآن مجید به سیره معصومین، فرهنگ غدیر از نگاه متفکران و اندیشمندان غیرمسلمان، غدیر از منظر حضرت علی(ع)، نقش و رسالت رسانه‌ها در گسترش جهانی فرهنگ غدیر و مروجان و پژوهشگران شناسایی غدیر از جمله محورهای این کنگره به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه این کنگره دارای امتیاز isc پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است، اظهار کرد: باید غدیر را به‌عنوان الگوی حکومتی در جامعه و جهان معرفی کنیم. تبیین آموزه‌های نهج‌البلاغه و نقش نهج‌البلاغه در زندگی مسالمت‌آمیز در جهان معاصر از محورهای این همایش است.

ابراهیمی از برگزاری این کنگره در ۲۷ مهرماه در مجتمع رفاهی نیروی انتظامی استان مازندران خبر داد و گفت: ۳۰۲ مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است. 

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان با بیان این که هر مقاله با حضور دو داور ملی دانشگاهی و حوزوی داوری شده است، ادامه داد: ۶۹ درصد مقالات رسیده از مازندران بود که ۵۱ درصد شرکت‌کنندگان از آقایان بوده‌اند و باقی صاحبان آثار از طیف بانوان بوده‌اند. 

وی تصریح کرد: مقالات و آثار برگزیده این گنکره پس از ارزیابی نهایی از سوی کمیته داوران، علاوه بر چاپ در قالب کتاب، به صورت پوستر نیز رونمایی می‌شود و به آثار برگزیده و منتخب این کنگره بین‌المللی جوایر نفیس و ارزشمندی اهدا می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه ۲۸ مقاله منتخب شد، افزود: ۱۶۸مقاله در مرتبه دوم به عنوان چکیده مقاله مورد تأیید هیئت داوران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقالات به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی ارسال شده است، گفت: بسیاری از مقالات رسیده با همکاری جامعة‌المصطفی قم دریافت شده است.

انتهای پیام
captcha