تمامیت ارضی با حضور نیروهای مرزبانی امکان‌پذیر است
کد خبر: 4092799
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

تمامیت ارضی با حضور نیروهای مرزبانی امکان‌پذیر است

استاندار خراسان‌جنوبی بر نقش بی بدیل مرزبانی در پاسداری از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۶ مهرماه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی استان که با حضور سردار گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای مرزبانی در حفظ امنیت داخلی استان و هم تسهیل شرایط صادرات و واردات و به عبارتی رونق اقتصادی نقشی تأثیرگذار دارد.

وی تصریح کرد: حضور نیروهای مرزبانی، امنیت پایدار در شهرستان های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه را به همراه داشته است.

به گفته وی؛ تلاش‌های نیروهای مرزبانی فضایی ایجاد کرده که استان از ظرفیت مرزهای استفاده کند.

استاندار با تأکید بر اینکه همه ما نسبت به مرزهای جغرافیایی حساسیت ویژه‌ای داریم، گفت: ارتش، مرزبانی، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران، همه در کنار یکدیگر با رصد مرزهای جغرافیایی از هرگونه تجاوز و ورود غیرمجاز جلوگیری می‌کنند.

به گفته وی؛ اهتمام و جدیت همه حوزه‌ها سبب شد در طول 8 سال دفاع مقدس، حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیفتد.

قناعت یادآور شد: دوران دفاع مقدس و جنگ کلاسیک و مدرن را با فشارهای زیادی پشت سر گذاشتیم اما از همه مرزهای کشور مراقبت کردیم.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر مرزهای جغرافیایی، حراست از مرزهای اعتقادی، فکری و سیاسی نیز بسیار مهم است، اظهار کرد: در شرایط حساس و فتنه گون کنونی باید بیش از همیشه مراقب مرزهای اعتقادی، فکری و سیاسی خود باشیم تا مثل برخی خواص آلوده در تمیز بین خوب و بد و حق و ناحق از یکدیگر دچار تردید نشویم.

استاندار، افزایش بصیرت را مهم‌ترین ابزار در شرایط فتنه عنوان کرد و گفت: عدم وجود بصیرت و ناتوانی در مرزبندی دشمنان در این شرایط که درگیر جنگ ادراکی و شناختی هستیم، آسیب به همراه دارد.

قناعت با اشاره به صحبت‌های منتشر شده از افرادی که درحوادث اخیر بازداشت شده‌اند، خاطرنشان کرد: این صحبت‌ها به خوبی نشان می‌دهد که این افراد به دلیل نداشتن بصیرت لازم تحت تأثیر فضای سایبری قرار گرفته و لغزیده‌اند.

وی بیان کرد: این خطر فقط قشر جوان را تهدید نمی‌کند بلکه اگر دقت نباشد می تواند سیاسیون، بزرگان، خواص و همه افراد را متأثر سازد و دشمن هم همین را می‌خواهد.

به گفته وی؛ این فتنه، آخرین تیر دشمن است و ما ان شاء الله این آخرین گردنه را هم به سلامت پشت سر خواهیم گذاشت.

استاندار ادامه داد: خیال باطل دشمن بر این است که نظام جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است در حالی که نظام ولایی صاحب دارد و تمام شدنی نیست.

قناعت از شرایط سخت اتحادیه اروپا گفت و یادآور شد: آمریکا در حال فروپاشی و اضمحلال است و در اقتدار نظام جمهوری اسلامی همین بس که نقطه تمرکز همه دنیاست.

گفتنی است؛ در این مراسم از تلاش‌های مسروری؛ فرمانده سابق مرزبانی استان تجلیل و دهکی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی معارفه شد.

 

انتهای پیام
captcha