بیش از ۳ میلیون زائر اربعینی از مرزهای ایران عبور کردند
کد خبر: 4092805
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲

بیش از ۳ میلیون زائر اربعینی از مرزهای ایران عبور کردند

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با بیان اینکه ایران اسلامی از وضعیت پایدار و امنیت خوبی برخوردار است، گفت: سه میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای ایران برای شرکت در اربعین حسینی عبور کردند.

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی مرزبانی کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی مرزبانی کشور امروز ۲۶ مهرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: مجموعه مرزبانی در یکم تیر ۱۳۹۸ ساختارش تغییر و ارتقا پیدا کرد و اکنون در ۱۶ استان مجموعه مرزبانی مستقر است.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی استانی امن از نظر تحلیل‌های نظامی است، افزود: مجموعه انتظامی کشور و مجموعه‌های فرهنگی استان در زمینه امنیت پایدار نقش خوبی ایفا کرده‌اند.

گودرزی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی استانی شهیدپرور و ولایت مدار است و در حفظ ارزش‌های ولایتی در اولویت قرار دارد، ادامه داد: بعد از چین و روسیه، کشور ایران بیشترین همسایه را در اطراف خود داریم.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد از مرزهای کشور در اختیار نیروهای مرزبانی قرار دارد، تصریح کرد: در اربعین امسال مجموعه مرزبانی دیپلماسی قوی با کشور عراق داشت.

گودرزی با بیان اینکه ۵۳ جلسه با کلانتری‌های عراقی و فرماندهان مرزبانی برگزار کردیم، اظهار کرد: مرزهای ایران اسلامی از وضعیت پایدار و امنیت خوبی برخوردار است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه سه میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای ایران برای شرکت در اربعین حسینی عبور کردند، بیان کرد: انسجام نیروهای امنیتی با مردم افزایش یافته است.

گودرزی با تاکید بر اینکه در پی اغتشاشات اخیر یک گروه هفت‌نفره از معاندان را در ۳۱ شهریور با سلاح‌های انتحاری و مواد منفجره با کمک مردم دستگیر کردیم، یادآور شد: با وجود نیروها و مردم متدین در این استان هیچ مشکلی وجود ندارد و نظم به معنای واقعی در این استان پیاده شده است.

انتهای پیام
captcha