نباید «نمی‌توانیم» را به جوانان القا کرد
کد خبر: 4093833
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس:

نباید «نمی‌توانیم» را به جوانان القا کرد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید نمی‌توانیم را به جوانان القا کرد، گفت: باید علاوه بر تبیین دستاوردهای نظام، عقب‌ماندگی‌ها را برای جوانان تشریح کرد و از آنها برای حل مشکلات کمک گرفت.

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از البرز، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه، یکم آبان‌ماه در جمع مدیران مخابرات استان البرز با اشاره به مهاجرت سالانه ۱۴۰ هزار نفر به البرز، اظهار کرد: تا قبل از نهضت امام خمینی(ره) دو بلوک شرق و غرب در دنیا وجود داشت، اما در سال ۱۳۴۲ با شروع نهضت امام(ره)، طرحی نو برای اداره جامعه اسلامی مطرح شد و شعار آن هم نه شرقی ـ نه غربی بود.

وی با اشاره به اینکه سال ۵۷ با پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی بر پایه آموزه‌های دینی دو بلوک مذکور این نظام الهی را رقیب خود دانستند، افزود: بلوک شرق و غرب درصدد بودند اجازه رشد را به ایران نداده و مانع به سرانجام رسیدن آن شوند، لذا موانع مختلف را به‌وجود آوردند.

عباسی با اشاره به جنگ تحمیلی و حذف بازوهای فکری امام(ره) با ترور شخصیت‌های برجسته انقلاب گفت: دشمنان با ترور یاران انقلاب می‌خواستند به این نظام ضربه بزنند و انقلاب را در نطفه کور کنند، اما به مقصد نرسیدند.

این نماینده مجلس در ادامه به روند فعالیت نظام اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: طی این سال‌ها به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم، اما نسبت به نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم.

وی تأکید کرد: نباید به جوانان گفت در نظام مشکلی وجود ندارد، معیشت، اقتصاد و فرهنگ دچار اشکال است، اما باید دید از کجا به کجا رسیده‌ایم. جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب باید برای جوانان تشریح شود، البته وضع موجود مطلوب نیست و باید تلاش کرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر به جوانان بگوییم مشکلی وجود ندارد دچار تناقض می‌شوند چون مشکلات را مشاهده می‌کنند و برای آن جوابی ارائه نمی‌کنند؛ مراحل تکوینی انقلاب تمام نشده و باید دولت، جامعه و تمدن اسلامی شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: بانکداری ایران دینی نیست و برخی مدیران با اصول انقلاب همخوانی ندارند، متأسفانه در تربیت نیروهای تراز انقلاب ضعف داریم؛ خودروسازی بعد از ۴۰ سال با مشکل مواجه است، چراکه انقلابی عمل نشده، اما در صنایع موشکی و دفاعی رشد چشمگیری داریم.

این مسئول بیان کرد: برنامه هسته‌ای و سلول‌های بنیادی ایران جزو پنج کشور دنیاست و در حوزه کاهش فقر نسبت به دوران قبل از انقلاب 50 درصد فقر کمتر شده است.

عباسی به تورم ۶۰ درصدی در پایان دولت قبلی اشاره کرد و افزود: باید علاوه بر تبیین دستاوردهای نظام، عقب‌ماندگی‌ها را برای جوانان تشریح کرد و از آنها برای حل مشکلات کمک گرفت. نباید نمی‌توانیم را به جوانان القا کرد و برای آنها آیه یأس خواند و موجب شد رغبتی برای ماندن در ایران نداشته باشند. موتور محرکه اقدامات دانش‌بنیان؛ مدارس، دانشگاه و نخبگان است، سه مؤلفه‌ای که دشمن برای آنها برنامه ریخته است.

وی گفت: دشمن در اغتشاشات اخیر برای دانشگاه‌ها برنامه داشت و موضوع حجاب نبود، بلکه درصدد بود با نماد حجاب به اسلام ضربه بزند. دشمن درصدد حذف رهبری است، چراکه محور وحدت بوده و دولت‌ها را از بزنگاه‌های حساس نجات داده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دشمن روی وحدت مردم برنامه داشت، بیان کرد: متأسفانه دولت قبل سلامت مردم در ایام کرونا را به معاهده‌هایی چون FATF گره زد. دشمن زمانی محموله واکسن را به ایران داد که سرم‌سازی برکت اقدام به تولید اولین واکسن کرونا کرده بودند.

وی با اشاره به صادرات واکسن، یادآور شد: سالانه ۶۷ هزار مقاله علمی چاپ می‌شود و در رنکینگ دنیا کشور سیزدهم انتشارات هستیم.

انتهای پیام
captcha