تجلی برادری ملت‌های مسلمان در پیاده‌روی میلیونی اربعین
کد خبر: 4093975
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

تجلی برادری ملت‌های مسلمان در پیاده‌روی میلیونی اربعین

استاندار آذربایجان شرقی، اظهار کرد: از معجزات الهی در عصر و تاریخ معاصر این است که در کمتر از 2 دهه بعد از اتمام جنگی که تمام استکبار جهانی تلاش کردند بین دو ملت ایران و عراق جدایی بیندازند عقد و پیمان برادری ایجاد شد به‌طوری که پیاده‌روی اربعین به یک حرکت جهانی تبدیل شد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، اول آبان‌ماه، در همایش منطقه ای مواکب اربعین اظهار کرد: امروز خادمان راه اباعبداله الحسین و ائمه اطهار همان رزمندگانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس در راه خدا و با لبیک گویی به رهبر کبیر انقلاب با هدف باز شدن راه کربلا در جبهه حاضر شدند.

وی ادامه داد: از معجزات الهی در عصر و تاریخ معاصر این است که در کمتر از 2 دهه بعد از اتمام جنگی که تمام استکبار جهانی تلاش کردند بین دو ملت جدایی بیندازند عقد و پیمان برادری ایجاد شد بطوری که پیاده‌روی اربعین به یک حرکت جهانی تبدیل شد.

خرّم گفت: دشمنان از حضور پرشور و پررنگ مردم از تمام کشورهای اسلامی در مسیر پیاده روی اربعین حیران گشته اند و این حرکت معجزه ای الهی است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آبشاری از عشق و معرفت الهی در این مسیر جاری است، افزود: افتخار مواکب و موکب داران این است که واسط بین زائر و زیارت هستند و تمام فضیلت های انسانی از عشق و ایثار و فدارکاری را می توان در مواکب دید.

وی ادامه داد: در اولین سال فعالیت دولت سیزدهم مراسم پیاده روی اربعین حسینی از لحاظ کیفی و کمی رشد قابل توجهی داشته و با دستور رییس جمهور تمام دستگاه ها موظف شدند پای کار باشند.

خرّم اضافه کرد: در آذربایجان شرقی نیز تمامی دستگاه ها پای کار آمدند و تعداد مواکب استان از 25 موکب در سال 95 به 46 موکب در سال جاری افزایش یافت و بیش از 300 هزار نفر از این استان در پیادروی بزرگ اربعین حضور یافتند.

وی گفت: امسال 23 پرواز مستقیم از تبریز به نجف انجام شد در حالیکه در سال های گذشته 8 پرواز انجام می شد.

انتهای پیام
captcha