وقف باید به ایجاد رفاه بیشتر برای مردم کمک کند
کد خبر: 4094234
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

وقف باید به ایجاد رفاه بیشتر برای مردم کمک کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نیات واقفان در طول تاریخ، رفع فقر و توسعه رفاه مردم بوده است، گفت: وقف باید به آن نیات اصلی واقفان که ارزان‌سازی، رفاه بیشتر و زندگی بهتر برای مردم است، توجه کرده و این مسیر را با قوت طی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریهبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، امشب، دوم آبان‌ماه در نشست هم‌اندیشی تخصصی پرتودهی که با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در هتل شیراز برگزار شد، گفت: واقفان در طول تاریخ، بحث رفاه، توسعه زندگی مردم، رفع فقر و بهینه‌سازی زندگی مادی و معنوی مردم با نیت قربة الی‌الله درنظرشان بوده است.

وی با بیان اینکه سابقه وقف در ایران از هزاره می‌گذرد، به سرمایه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: این سازمان می‌تواند سرمایه مولد داشته باشد و باید سرمایه مولد را در خدمت نیات واقفین قرار دهیم.

حجت‌الاسلام خاموشی با یادآوری برخی از نیت‌های واقفان در اعصار گذشته، گفت: امروز می‌توانیم وقف‌ها را در عرصه علم قرار دهیم و کشوری باشیم که با علم دیپلماسی در جهان عرض اندام کرده و خود را با تابلو علمی معرفی کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: این سازمان در زمان حاضر برای پیشرفت کشور، تولید و سرمایه مولد، اقتصاد پویاتر و داشتن قوت علمی بیشتر تلاش می‌کند و در همین راستا از مباحث دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

وی با اشاره به احداث مرکز پرتودهی در شیراز، گفت: ارزش افزوده و اشتغال در اینجاست و می‌توان در این مرکز از ظرفیت دانشمندان و تحصیل‌کرده‌های خودمان استفاده کرد که نتیجه آن علاوه بر اشتغال‌زایی، افزایش بهره‌وری و ارزان‌سازی محصولات است.

حجت‌الاسلام خاموشی با تأکید بر اینکه وقف باید به آن نیات اصلی واقفین که ارزان‌سازی، رفاه بیشتر و زندگی بهتر برای مردم است، توجه کرده و این مسیر را با قوت طی کند، گفت: قدرت مالی وقف هم در این مسیر قابل اعتناست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه عمدتاً به سراغ دانش‌بنیان‌هایی می‌رویم که برای تجاری‌سازی نیاز به کمک وقف دارند نه استارتاپ‌ها و اوایل کار، گفت: به یاری خدا با همت نسل جدید، آینده ایران را به خوبی رقم خواهیم زد.

انتهای پیام
captcha