تنوع دستاوردهای علمی ایران
کد خبر: 4094247
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
وزیر کشور بیان کرد:

تنوع دستاوردهای علمی ایران

وزیر کشور، با بیان اینکه حجم تنوع دستاوردهای علمی زیاد است و این چیزی است که دنیا از ایران نمی‌خواهد، گفت: کشورهای معاند نمی‌خواهند شاهد چنین پیشرفت‌های زجرآوری باشند.

احمدوحیدی، وزیر کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، احمد وحیدی، وزیر کشور، شامگاه دوشنبه، دوم آبان‌ماه، در آیین گشایش دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی، (رینوتکس 2022) گفت: از ارزش‌های بزرگ و بی بدیل در مکتب ما موضوع علم و دانش است، علم و دانش ارزش ترویج شده‌ای است که در قرآن کریم و کلام معصومین(ع) به کرات ذکر شده است.

وی با بیان اینکه حرکت علمی که به پرچم‌داری رهبری شروع شده امروز به نقطه پر ارزشی رسیده است، اظهار کرد: چه کسی باور می‌کرد امروز شاهد دستاوردهایی باشیم که دنیا مجبور به بیان بزرگی آن شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: در همین روزهای اخیر چند دستاورد در کشور تلویزیونی شد، یکی از آن‌ها تلسکوپی بود که برای غربی‌ها شگفتی‌ساز بود که ایران با این همه تحریم چطور توانسته است در حوزه اکتشافات چنین قدم‌هایی بردارد. این در حالی است که علی رغم وجود بزرگ‌ترین تحریم‌ها در کشور جریان علمی ادامه دارد.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به خبر پدافند هوایی که در برد 300 کیلومتر هدف هوایی را مورد اصابت قرار داد، تصریح کرد: اگر بخواهم در حوزه تلسکوپی صریح بگویم، سه کشور دنیا چنین دستاوردی دارند که این امر، حاصل تلاش‌های جوانان و دانشمندان ما است.

وی با اشاره به بازدیدهایی که از نمایشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است، گفت: به هر نمایشگاهی رفتم حرف‌های جدیدی از شرکت‌های دانش بنیان شنیده‌ام، جوانان ما با پافشاری بر روی ایده‌های خود به دستاوردهای بسیار ارزشمندی رسیده‌اند.

وحیدی، با تأکید بر تجاری سازی و فروش توضیح داد: در تجاری سازی و فروش مشکل داریم اما در رساندن یک ایده به محصول کار کاملا موفق و قابل دفاع داریم.

وی با اظهار خرسندی از وضعیت علم و دانش گفت: ایران امروز ما این است، بی پروا و پر تلاش با بسیج همه ظرفیت‌های علمی خود امروز حوزه‌های جدید را مرتب در می‌نوردد.

وزیر کشور، به دیگر فناوری جدید کشورمان اشاره کرد و گفت: پرینتر سه بعدی دیگر فناوری است که در دنیا مطرح شده و در ایران شرکت‌های دانش بنیان به آن دست پیدا کرده‌اند، اینترنت اشیا و بلاک چین از دیگر توانمندی‌های جوانان ما است.

وی افزود: جوانان عزیز ما موفق به کسب فناوری آبیاری زیر سطح شده اند که کمتر از 10 کشور در جهان به این مسئله دست یافته است؛ این فناوری در حوزه بهره‌وری و افزایش محصول می‌تواند بسیار مهم باشد.

وحیدی تصریح کرد: چنین اتفاقاتی به قدری در کشور وجود دارد که مراکز خاصی لازم دارد تا آن‌ها را رصد کند.

وی با بیان اینکه حجم تنوع دستاوردهای علمی زیاد است و این چیزی است که دنیا از ایران نمی‌خواهد، گفت: کشورهای معاند نمی‌خواهند شاهد چنین پیشرفت‌های زجرآوری باشند با تمام نا امیدی‌هایی که تزریق می‌کنند، امروز جوانان ما سرافرازتر از همیشه در میادین علمی که جبهه اصلی مبارزه ما است می‌درخشند و این یک هشدار سهمگینی برای دشمن است.

وی ادامه داد: وقتی ماهواره‌های ایرانی پرتاب می‌شوند آن‌ها خشمگین می‌شوند و شما صدای خشم آن‌ها را می‌شنوید.

وزیر کشور با اشاره به کینه‌توزی‌های غرب برای رهبری انقلاب گفت: چرا از رهبری عزیز آن قدر کینه دارند؟ چون رهبری ندا دهنده عدالت، آزادی و رشد کشور هستند و وجود نازنین ایشان را مخل برنامه‌های خود می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: نباید پرچم علم و دانش و فناوری یک لحظه به سکون بینجامد، هر چه بیشتر باید سرعت این حرکت را سریع‌تر و افزون‌تر کرد، این امر، کشور ما را در مقابل بسیاری از بدخواهان بیمه می‌کند.

وحیدی، با بیان اینکه دنیای استکباری نمی‌خواهد این پیشرفت‌ها به گوش کسی برسد، گفت: در گام دوم انقلاب که یکی از محورهای اساسی آن پژوهش است، باید بیش از پیش حرکت کنیم. دشمن بداند که جوانان ما پشت رهبری فرزانه انقلاب که پرچم علم و دانش را برافراشتند با شدت جلو خواهند رفت.

انتهای پیام
captcha