هدف دشمن جلوگیری از انتقال انقلاب به نسل جدید است
کد خبر: 4095278
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

هدف دشمن جلوگیری از انتقال انقلاب به نسل جدید است

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه امروز هدف دشمن ممانعت از انتقال انقلاب به نسل جدید است، گفت: نباید اجازه داد دستاوردهای گذشته از بین برود.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی امام‌ جمعه کرج، دوره توانمندسازی ویژه فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات استان البرز صبح امروز، هفتم آبان‌ماه با حضور آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در اردوگاه شهید رجایی محمدشهر کرج برگزار شد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در این جلسه با اشاره به روایتی از رسول‌الله بیان کرد: پیامبر خدا(ص) «لا تَکرَهُوا الفِتنَهَ فی آخِرِ الزمانِ؛ فإنّها تُبِیرُ المُنافِقینَ؛ در آخر‌الزمان فتنه را ناخوش نداشته باشید؛ زیرا آن فتنه‌ها منافقان را نابود می‌سازد.»

وی در ادامه به بیان تفاوت فتنه و اغتشاش پرداخت و گفت: فتنه شامل طراحی پشت پرده بسیار پیچیده است اما در جریان اغتشاشات اخیر، تمامی اتفاقات با پشتیبانی و حمایت آشکار آمریکا و اسرائیل صورت گرفته است.

امام‌ جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه‌ تروریستی در حرم حضرت احمد‌ بن‌ موسی(ع) شیراز، اظهار کرد: شهادت مظلومانه و ناجوانمردانه تعدادی از هموطنان که در جایگاه امن الهی به شهادت رسیدند را تسلیت عرض می‌کنم و یقیناً خدای تعالی از خون بی‌گناه نمی‌گذرد.

حسینی همدانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک نعمت است، گفت: نعمت انقلاب مانند برخی نعمات دیگر است که وقتی از آن محروم شویم، ارزش واقعی آن را درک می‌کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم بررسی و شناخت ماهیت انقلاب و تشریح آن برای نسل جوان، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۹ تا امروز، همواره به اهمیت و لزوم جهاد تبیین در جامعه اشاره و تأکید کردند که ضروری است همه‌ ما برای توسعه آن تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه برخورداری از رهبری حکیم و فرزانه یکی دیگر از نعمات خدای تعالی است که باید قدردان آن باشیم، گفت: جامعیت، بینش و عمق فکری رهبر معظم انقلاب گواه از این مطلب است که باید سالیانی از آن بگذرد تا بتوانیم به‌خوبی آن را درک کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه نسل جوان بسیار دقیق و پرسشگر است، بیان کرد: نسل جوان برای پرسش‌های خود به دنبال پاسخ‌های مستدل است.

وی در ادامه با اشاره به هجمه رسانه‌ای دشمن گفت: صدها رسانه به‌صورت شبانه‌روزی و با استفاده از محتواهای جذاب و جوان‌پسند اقدام به بمباران فضا و تولید شبهه و خدشه می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه این رسانه‌ها برای تولید شبهه از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، افزود: یکی از شبهاتی که وارد می‌کنند این است که «انقلاب نیز مانند هر پدیده‌ای در طبیعت دارای حیات و ممات است.»

حسینی‌همدانی در ادامه با بیان اینکه در این فضا رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم را صادر کردند، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در این بیانیه انقلاب را تمام‌نشدنی شمردند، چراکه مرگ ندارد و بر پایه فطرتی است که هرگز عوض نمی‌شود.

رئیس ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه حفظ و نگهداری مجموعه‌ خودی از جذب مهم‌تر است، گفت: در طول تاریخ تا به امروز عوامل فساد به این گستردگی نبوده و هیچ‌گاه نیز کشورهای اسلامی به این میزان در معرض تهدید و دشمنی قرار نگرفته‌اند.

حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار سال از تاریخ بشر می‌گذرد، بیان کرد: تا امروز خون‌های بسیاری برای حفظ دین ریخته شده است و ما امروز وظیفه‌ داریم تا اجازه کم‌رنگ شدن ارزش‌های انقلاب را ندهیم. امروز هدف دشمن ممانعت از انتقال انقلاب به نسل جدید است و نباید اجازه داد دستاوردهای گذشته از بین برود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با اشاره به تفاوت «دشمن‌شناسی» و «دشمنی‌شناسی» گفت: همه ما در دشمنی‌شناسی ضعف داریم. در آیه ۸۲ سوره مبارکه ص آمده است که شیطان بیان می‌کند «فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ»، به عزت و جلال تو قسم که خلق را تمام گمراه خواهم کرد. شیطان از اول خلقت تا به امروز حرکت عمیق و طولانی‌مدتی را برای به انزوا کشیدن اهل ایمان شروع کرده است. شیطان می‌خواهد کفر، الحاد و عدم حاکمیت خدا و دین خدا در جامعه برقرار شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه به گفته بسیاری از صاحب‌نظران و جامعه‌شناسان هیچ‌کدام از برنامه‌های دشمنان اسلام و انقلاب به نتیجه نرسیده است، اظهار کرد: دشمنان بعد از این تلاش‌های ناموفق، تمام همت خود را بر جهات فکری، اعتقادی، دینی و فرهنگی متمرکز کردند. دشمن تنها راه خود را در این می‌داند که ایمان و باوری را که توسط امامین انقلاب در دل فرزندان این سرزمین کاشته شده است، از دل‌ها بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه تمام تلاش دشمن برای اثرگذاری بر نسل جوان است، گفت: دشمن می‌خواهد جوانان را از فرهنگ و مکتب اهل‌ بیت(ع) دور کند. امروز مهم‌ترین مسئولیت ما نسبت به نسل جوان است.

وی با اشاره به شبهه‌پراکنی دشمن در فضای مجازی و حقیقی بیان کرد: دشمنان در سه محور اعتقادی، تاریخی و سیاسی اقدام به شبهه‌پراکنی می‌کنند. اصلی‌ترین زیرساخت فتنه‌ها شبهات هستند که فهم درست و دقیق محتوای شبهه و یادگیری روش‌های تکنیک و اغنا از جمله اصول مواجهه با شبهات است.

انتهای پیام
captcha