اجرای طرح ۱۰۰ مسجد مهارت محور در تبریز
کد خبر: 4096021
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

اجرای طرح ۱۰۰ مسجد مهارت محور در تبریز

شهردار تبریز با اشاره به اجرای طرح ۱۰۰ مسجد مهارت محور در تبریز، گفت: مساجد در کنار امور مذهبی و معنوی می‌توانند جایگاهی برای امر مهارت آموزی کودکان و نوجوانان باشند.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، امروز، نهم آبان‌ماه، در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با قدردانی از تلاش‌های این سازمان در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی به اقشار مختلف اظهار کرد: آموزش‌های متناسب با سرمایه گذاری‌ها و نیازهای مختص منطقه منجر به اثربخشی و کارایی هر چه بیشتر این آموزش‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ۱۰۰ مسجد مهارت محور در تبریز، گفت: مساجد در کنار امور مذهبی و معنوی می‌توانند جایگاهی برای امر مهارت آموزی کودکان و نوجوانان باشند.

هوشیار، گفت: نقش آفرینی و همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در خصوص طرح مساجد مهارت محور می‌تواند شتاب بیشتری به اجرای آن بدهد.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به راه اندازی پارک های موضوعی مهارت که با مشارکت شورای شهر تبریز و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کارهای کارشناسی آن انجام می‌شود، این مجموعه از فعالیت‌ها را برای شهری همچون تبریز که به عنوان دومین شهر صنعتی ایران، دومین شهر دانشگاهی و قطب گردشگری و صنعت و هنر معروف است، ضروری دانست.

علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی نیز با اشاره به نقاط مشترک و تعامل سازنده هر دو مجموعه در اشاعه فرهنگ مهارت آموزی، خواستار همکاری هر چه بیشتر در راستای ورود به آموزش‌های نو و متنوع متناسب با نیاز بازار کار شد.

وی در کنار ترویج معارف اسلامی، مهارت آموزی و نشاط بخشی به جوانان را از مهم‌ترین رویکردهای اجرای طرح ۱۰۰ مسجد مهارت محور دانست.

مشایخی، با اشاره به تجربه موفق این اداره کل در امر اجرای طرح اوقات فراغت جوانان گفت: در اجرای هر چه بهتر این طرح از ظرفیت‌های مردمی و محلی در فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه ای در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی می‌توان بهره برد.

انتهای پیام
captcha