شناخت فتنه‌ها با ملاک‌های قرآنی
کد خبر: 4096191
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

شناخت فتنه‌ها با ملاک‌های قرآنی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین گفت: این استاد حوزه گفت: در تشخیص فتنه‌ها باید طبق ملاک‌های قرآنی قضاوت کنیم تا دچار محاسبات غلط و تصمیم‌گیری‌های اشتباه نشویم.

حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین روز سه شنبه ۱۰ آبان‌ماه در اجتماع طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و برداران کرج با عنوان « نشست بصیرتی و روشنگری و محکومیت اغتشاشات اخیر»، با اشاره به هدف این گردهمایی اظهارکرد: این گردهمایی به منظور هم افزایی و همکاری بیشتر برای انجام فعالیت‌های انقلاب و ولایی و در محکومیت اغتشاشات اخیر برگزار شده است.

وی ادامه داد: در احادیثی از امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) در باره ریشه فتنه‌ها صحبت شده است. امام صادق(ع) فرمودند: «کسی که برای شناخت حق به سراغ قرآن نرود از گزند فتنه‌ها در امان نخواهد بود».

تویسرکانی با اشاره به اینکه ویژگی فتنه که مخلوط شدن حق و باطل و فضا سازی برای گم کردن حق و پیروی مردم از باطل است، افزود: قرآن منبع شناخت، بصیرت و معرفت است و امام کاظم(ع) نیز فرمودند:« کسی منبع شناخت در مورد ولایت قرآن نباشد از فتنه‌ها نمی‌تواند عبور کند».

این استاد حوزه گفت: ما بر اساس این روایات؛ باید قرآنی قضاوت کنیم و قرآنی نگاه کنیم و با قرآن حرکت کنیم تا دچار قضاوت‌های ناروا و محاسبات غلط و تصمیم‌گیری‌های اشتباه نشویم.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) برای عبور از فتنه‌ها گفت: پیامبر(ص) در همین راستا فرمودند: «در فتنه‌ها سراغ قرآن بروید که ناسخ ندارد و منسوخ نمی‌شود و همیشه هدایت گر خلق تا قیامت است» چرا که این کتاب از یک حکیم است و هرکس بصیرت را از غیر قرآن بگیرد گمراه می‌شود.

تویسرکانی با اشاره به شکایت پیامبر(ص) از امتش در روز قیامت به خاطر مهجوریت قران گفت: در سوره فرقان به شکایت پیامبر(ص) از امت به خاطر مهجوریت قرآن اشاره شده و وقتی قاضی خدا است و شاکی رسول خدا فرد متهم قطعا جهنمی است.

وی با بیان جای خالی قرآن در مدارس، دانشگاه‌ها و حتی حوزه‌های علمیه گفت: زمانی که علوم انسانی ما از غرب تغذیه می‌شود و تمام رفتارها و پدیده‌های اجتماعی و اخلاقی منبع قرآنی نداشته باشد، باید شاهد رفتارهای غیر اسلامی و اغتشاشات در جامعه باشیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه ریشه فتنه‌ها، آشوب، فساد و فقر مهجوریت قرآن در جامعه است، ادامه داد: ظالم کسی است که قرآن را مبنای عمل در زندگی قرار ندهد. زمانی که بانک‌ها، صنعت و تجارت ما قرآنی نیست ما به خطا می‌رویم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین با بیان مهم‌ترین وظیفه علما و روحانیون در شرایط کنونی گفت: ما روحانیون بزرگترین رسالتمان از بین بردن مهجوریت قرآن است و این کار را باید از حلقه‌ها، نشست‌ها و جلسات سخنرانی خود آغاز کنیم.

وی با اشاره به خاطرات تلخی از جلسات مصاحبه آزمون دکترا گفت: متاسفانه بسیاری از افراد تحصیلکرده حتی نمی‌توانند، قرآن را از رو بخوانند و در یک صفحه چندین غلط و اشتباه دارند و این نتیجه بی توجهی به فراگیری قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها است.

توسیرکانی گفت: شعار زن، زندگی و آزادی یک شعار ظاهری و توخالی است که باطن آن ترور، مرگ و نابودی است و دریافت آن نیازمند چشم حق‌بین و نگاه قرآنی است.

وی با اهمیت توجه به قرآن و ولایت و تمسک به هر دو آن در جامعه گفت: مقام معظم رهبری امروز کشور را قرآنی هدایت می‌کنند و در زمان ایشان فتنه‌های بسیاری رخ داده است، اما تمام این فتنه‌ها به نفع انقلاب تمام شد و ما قوی‌تر شده و دشمنان ما ضعیف شدند و این یک واقعیت است و شعار نیست.

وی با اشاره به فتنه اخیر گفت: در این فتنه شاهد یک جنگ جهانی رسانه‌ای علیه ایران بودیم و امروز یکی از مسئولان آمریکایی اظهار کرده اگر لازم باشد از گزینه نظامی هم استفاده می‌کنیم و این نشانه ضعف و شکست آن‌ها در فتنه است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین با اشاره به مظلومیت و شهادت شهید آرمان علی وردی گفت: محصول شعار زن ، زندگی، آزادی شکنجه این جوان بود و آنها باید از خود خجالت بکشند این شهید برنده و پیروز شد و روسیاهی برای فتنه گران باقی ماند.

وی با محکومیت جنایت در شاهچراغ و شهادت زائران بی گناه در این حادثه گفت: این حادثه جاهلیت مدرن را که خطرناک‌تر از جاهلیت اولی است به تصویر کشید.

این مسئول با بیان آیاتی از سوره عنکبوت در خصوص ضرورت فتنه گفت: این فتنه‌ها لازمه زندگی بشری است و باید مومن از کافر و خبیث از طیب و صادق از منافق جدا شود.

تویسرکانی ادامه داد: امام صادق(ع) در بستر شهادت به یکی از یارانشان فرمودند: «برای مومن هر چیزی که پیش می‌آید خیر است چه کل دنیا را به او بدهند و چه او را قطعه کنند و در مقابل هر چه به کافر بدهند برای او شر است».

وی خطاب به طلاب گفت: ای خواهران و برداران طلبه ما با قرآن می‌توانیم با مردم ارتباط بر قرار کنیم چرا که جبهه باطل فقط سرو صدا دارد و پوچ و توخالی است و همانطور که سردار سلامی به عنوان یک پدر دلسوز به جوان‌هایی که دچار احساسات شدند، گفت دیگر بیرون نیایید و با تلاش ۳۵۰ شبکه ماهواره‌ای برای ترغیب جوانان به آمدن دوباره به خیابان کسی به خیابان‌ها نیامد.

تویسرکانی گفت: با همین جوانان و آگاه‌کردن آنها به سراغ دشمنان می‌رویم و آن‌ها را از بند جهل و نادانی نجات می‌دهیم.

وی با هشدار به دشمنان ایران گفت: نابودی صهیونیسم و تلاویو برای ما با ۳۰۰۰ موشک چند دقیقه طول می‌کشد و این یک بلوف نیست و حقیقت دارد و آنها باید یا تسلیم در برابر حق شوند و یا نابودی را بپذیرند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین با تاکید بر لزوم هوشیاری جبهه حق در برابر توطئه‌های دشمنان گفت: بر اساس توصیه قرآن که فرموده است در تعقیب دشمنان دچار سستی نشوید و دشمن باید همیشه از دست ما فرار کند و به عنوان یک نیروی جهادی فعالیت کنیم.

وی با بیان راهکارهایی برای مبارزه با فتنه دشمن گفت: ایجاد ارتباط با جوانان و نوجوانان غفلت زده و مطالبه از سازمان های امنیتی و قضایی برای مبارزه با اغتشاشگران معاند دو راهکار مهم برای مبارزه با فتنه اخیر است.

این مسئول گفت: از سه میلیون دانشجوی ما در سراسر کشور تنها کمتر از ۱۰ هزار نفر که آن هم اکثر آن‌ها فریب خوردند در اغتشاشات شرکت کردند و جوانان ما اکثرا انقلابی و مومن هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین گفت: ما طلاب حوزه‌های علمیه از دستگاه‌های امنیتی و قضایی و اطلاعاتی می‌خواهیم با کسانی که بر هم زننده نظم و ایجاد ناامنی در جامعه هستند مبارزه و برخورد جدی داشته باشند و ما نیز به وظیفه خود در روشنگری و جذب جوانان به فرهنگ دینی و ایران اسلامی عمل می‌کنیم تا به سلامت از این فتنه‌ها عبور کنیم چرا که ایرانی‌ها زمینه ساز ظهور حکومت امام زمان(عج) هستند.

وی در پایان ضمن دعوت از طلاب برای حضور با شکوه در حماسه روز ۱۳ آبان گفت: با طنین انداز شدن شعار مرگ بر آمریکا به آن‌ها می فهمانیم که با هیچ گزینه ای دست از انقلاب و ولایت بر نمی‌داریم.

انتهای پیام
captcha