امر به معروف و نهی از منکر رسالت اهالی قرآنی است
کد خبر: 4096710
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

امر به معروف و نهی از منکر رسالت اهالی قرآنی است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: رسالت عظیم همه ما به ویژه اهالی قرآن و کسانی که در معرفت قرآن زندگی می‌کنند، این است که هم داعی به خیر و هم آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

آیت الله رسوال فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز، 12 آبان‌ماه در همایش تجلیل از 1400 حافظ و فعال قرآنی بسیج که در مصلی رشت برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: توجه به مفاهیم قرآنی به منزله تمسک به خداست، در کنار سفره قرآن نشستن یک کار مهم و جدی است، وقتی آگاهانه به سراغ قرآن می‌روید تا پایان عمر از ویژگی آگاهی برخوردار خواهید بود.

وی با اشاره به آیه 101 سوره مبارکه آل عمران، افزود: هر انحرافی که در انسان به وجود می‌آید معلول دو چیز فقدان راه یا فقدان راهنما است، انسان در مسیر باشد اما راهنما نداشته باشد نمی‌تواند تصمیم درست بگیرد، قرآن می‌فرماید خدا همان راه و اهل بیت هم راهنمای انسان هستند. هرکسی از اهل بیت فاصله بگیرد راهش هم به مقصد نمی‌رسد. کسی که راه و راهنما دارد، وظیفه سنگینی بر عهده داشته و در مقابل پاداشی هم که خداوند متعال برای او در نظر گرفته، عظیم است.

امام جمعه رشت گفت: اگر امتی از خصیصه امر به معروف فاصله بگیرد، باعث می‌شود از کار خوب و صالح فاصله بگیرد و اشرار و ناصالحان مسلط شوند؛ توده‌های مردم در برابر استکبار نشان دادند که چه در برابر دشمن خارجی و چه فریب‌خوردگان داخلی عرصه را خالی نمی‌گذارند و این به معنای حضور به موقع است که بیانگر فقدان حضور به موقع اهل دیانت بود.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: رسالت عظیم همه ما به ویژه اهالی قرآن و کسانی که در معرفت قرآن زندگی می‌کنند، این است که هم داعی به خیر و هم آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم، اگر امروز به دلیل سوء تدبیر برخی مدیران ما، ارزش‌ها عوض می‌شوند به این دلیل بوده که ما در میدان امر به معروف و نهی از منکر حضور فعال و واکنش سریع و به موقع نداشتیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: اگر امروز هنجارها تبدیل به ناهنجاری می‌شوند یا جمعیت خودی، بازیگران میدان دشمن شدند، بخشی بر می‌گردد به اینکه حضور همه جانبه و دعوت و امر به معروف نداشته‌ایم، چنانچه اگر همه مردم ضمن حضور آگاهانه در میدان‌های مختلف با اندیشه و قلم همراهی می‌شدند، شاهد برخی رخدادها نبودیم.

وی با اشاره به اینکه رسالت بزرگی که در این دوره رهبر بزرگ انقلاب چندین سال است که در تمام سخنرانی‌هایشان به آن تاکید دارند، مسئله جهاد تبیین است، اضافه کرد: جهاد تبیین امروز نیاز ضروری جامعه بوده و تنظیم‌کننده اصول و مبانی فکری آینده جامعه است، نیاز اصلی ما در سایه این نگاه رهبری است.

امام جمعه رشت گفت: باید در سایه جهاد تبیین جوانان و نوجوانانی را وارد عرصه کنیم که بتوانند آگاهانه در مقابل دشمن بایستند، بسترسازی این مسیر به دست اهالی قرآن است.

انتهای پیام
captcha