انحرافات حوزه مهدویت به صورت علمی پاسخ داده شود
کد خبر: 4097102
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

انحرافات حوزه مهدویت به صورت علمی پاسخ داده شود

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با تأکید بر اقناع مردم به خصوص جوانان در مسائل دینی گفت: باید با انحرافات حوزه مهدویت به جای اقدام امنیتی و قضایی، علمی مقابله شود.

نشست هم‌اندیشی با اساتید و فارغ‌التحصیلان مهدویت استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی بنیاد مهدی موعود(عج) یزد، محمدرضا نصوری، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، عصر روز جمعه، 13 آبان در نشست هم‌اندیشی با اساتید و فارغ‌التحصیلان مهدویت استان یزد گفت: در طول ۱۲ قرن غیبت حجت خدا، در هیچ دورانی این همه هجمه، انحراف، آسیب و تلاش‌های دشمن جهت خدشه‌دار کردن اعتقادات مردم به خصوص در زمینه امامت و مهدویت وجود نداشته است.

وی ادامه داد: افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند در طول این ۱۲ قرن به خصوص بعد از انقلاب اسلامی در تلاش هستند چهره حضرت را تخریب و فرهنگ مهدویت را از بین ببرند و این گروه‌ها سرمایه گذاری‌های فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند.

نصوری ادامه داد: فضای ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و مهدی‌هراسی هر سال به روش‌های مختلف ایجاد می‌شود. برخی این هجمه‌ها طبیعی است چرا که هر کجا نامی از قرآن و عترت آورده شود، شیطان توجه می‌کند و لذا وظیفه‌ای داریم و باید سعی کنیم هر اقدامی که می‌توانیم انجام دهیم تا بعداً حسرت آن را نخوریم. از ظرفیتی که نظام جمهوری اسلامی ایران به ما داده است باید کمال استفاده را داشته باشیم و برای امام زمان سنگ تمام بگذاریم.

مدارس را دریابید دانشگاه دیر است

وی با اشاره به سخن امام مبنی بر اینکه مدارس را دریابید دانشگاه دیر است اذعان کرد: ما باید در اقناع مردم به خصوص جوانان در مسائل دینی تلاش کنیم و با انحرافات در زمینه مهدویت به جای اقدام امنیتی و قضایی، باید علمی مقابله شود.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور با اشاره به ظرفیت‌های نخبگان در زمینه مهدویت گفت: فعالیت‌های مهدوی در استان یزد نباید جزیره‌ای باشد و همه باید متحد عمل کنیم، حرکت‌های مهدوی در یزد بیشتر در فضای اداری انجام می‌گیرد که باید تلاش کنیم ضمن فعالیت در ادارات و آموزش و پرورش حرکت‌های مردمی نیز قوت گیرند.

نصوری به فعالیت مهدوی برخی افراد یزدی در سطح کشور در قالب گروه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: شاید در برخی جهات فعالیت این افراد ایراداتی دارد اما نشان‌دهنده این است که مردم در فعالیت‌های مهدوی پیش‌قدم هستند.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش استان یزد فعالیت‌های مهدوی خوبی انجام شده است، به نحوی که در اوج کرونا و در سامانه شاد شاهد این فعالیت‌ها بودیم و خوشبختانه متوقف نشد و قرارگاه مهدویت در آموزش و پرورش در یزد ایجاد شد.

کتابخانه‌های مهدوی مجهز می‌شوند

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور با توجه به حضور تعداد زیاد اتباع در استان یزد گفت: بهاییت و وهابیت در حال برگزاری کلاس‌هایی برای این افراد است و ما باید هوشیار باشیم و با فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی اجازه ندهیم، اتباع به این سمت و سوها هدایت شوند و باید به سمت مهدویت سوق پیدا کنند، بنابراین قرارگاهی باید ایجاد و با فرقه‌های انحرافی به صورت علمی مقابله کنند.

نصوری با اشاره به اتفاقات اخیر افزود: باید ظرفیت‌ها در دانشگاه‌ها اعم از کانون‌های مهدویت دانشگاه‌ها، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها شناسایی و فعالیت‌ها در این قالب‌ها انجام شود، در برنامه سال ۱۴۰۱ بنیاد، طرح یاران موعود دانشجویی پیش‌بینی شده است و امیدواریم با توجه به حضور اساتید برجسته در دانشگاه‌های یزد اجرا شود.

وی از اختصاص کتاب با هدف تجهیز کتابخانه‌های مهدوی در سه شهرستان تفت، اردکان و مهریز و مؤسسه امامت یزد خبر داد.

محمود رستگاری، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) یزد نیز بر بهره‌مندی از اساتید مهدویت بومی در برنامه‌ها اشاره کرد و اقدامات این نهاد در طول یک سال گذشته را تشریح کرد.

حمید رستگاری، معاون آموزش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان یزد نیز برپایی نمایشگاه تخصصی مهدویت «ذخیره طلایی»، برگزاری دوره تربیت مربی مهد و پیش دبستانی «مهدویت» را ازجمله اقدامات برشمرد و گفت: دوره ضمن خدمت ویژه کارکنان دولت با هماهنگی و تصویب سازمان مدیریت در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین دوره معارف مهدویت در برخی شهرستان‌های استان برگزار شده و تفاهم‌نامه‌ای جهت همکاری با آموزش و پرورش به امضا رسید. کارگاه پرده‌خوانی ویژه بانوان از دیگر اقدامات بوده است.

فعالیت سفیر مهدوی در ۲۵ مدرسه اردکان

محسن طلایی، مسئول بنیاد مهدی موعود(عج) در شهرستان اردکان نیز از برگزاری دوره تربیت مربی مهدوی برای اولین بار در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۵۰ ساعت از این دوره با حضور اساتید مهدویت از قم و یزد برگزار شده که 90 نفر از این کلاس‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: در ۲۵ مدرسه شهرستان اردکان سفیر مهدوی وجود دارد که حلقه اتصال ما و مدرسه هستند، امیدواریم با آماده‌سازی کتابخانه مهدوی در اردکان موافقت شود و کتاب‌های تألیف بنیاد در اختیار این کتابخانه قرار گیرد.

زارع، مسئول بنیاد مهدی موعود(عج) در شهرستان مهریز نیز در این نشست گفت: دو سال پیش با مساعدت بنیاد یزد دفتری در کنار بهزیستی شهرستان افتتاح و تجهیز کردیم. از فعالیت‌های بنیاد مهریز به برگزاری دوره‌های نگین آفرینش، دوره تربیت مربی کودک و نوجوان و دوره مجازی معارف مهدویت که با همکاری بنیاد اردکان برگزار شد می‌توان اشاره کرد. کتابخانه تخصصی مهدویت در بنیاد مهریز افتتاح و سرود سلام فرمانده توسط ناشنوایان اجرا شد.

حجت‌الاسلام حسینی، مدیر مؤسسه معارف امامت اهل بیت(ع) نیز در این نشست گفت: یک دوره آموزشی سطح سه تخصصی مهدویت در یزد برگزار و دوره جدیدی نیز در این زمینه آغاز و در حال برگزاری است.

گسست نسلی جامعه کنونی جدی گرفته شود

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مهدویت نیز گفت: هدف برگزاری دوره‌هایی است که ساده، زیبا، جذاب، متقن و قابل انتقال بوده و در واقع از اصل حقیقت دین شروع می‌شود که در این زمینه دوره‌ای در تابستان امسال برگزار و ۶۰ نفر شرکت کردند و ۴۰ نفر مربی فارغ التحصیل شدند.

حسینی ادامه داد: امیدواریم با موافقت حوزه علمیه و مرکز تخصصی مهدویت و حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد، فعالیت سطح چهار در یزد آغاز شود.

مرضیه محمودیان، مسئول واحد بانوان بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد نیز در این نشست گفت: استقبال از طرح یاران موعود در مدارس قابل قبول است اما تعداد مربیان ما کم است و آموزش و پرورش تنها مربیان دارای مدرک را می‌پذیرد. اگر ممکن است دوره دیگری برگزار شود تا تعداد مربیان استان افزایش یابد و این طرح بهتر و بیشتر در مدارس اجرا شود.

حمیدیان از اساتید مهدویت حوزه علمیه و استاد دانشگاه نیز در این نشست گفت: در دانشگاه‌ها فعالیت‌های خوب مهدوی از جمله سه‌شنبه‌های مهدوی اتفاق می‌افتد. گسست نسلی که بین جوانان و نوجوانان اتفاق افتاده است را باید جدی بگیریم و هرکسی در هر سمتی تحمل خود را افزایش دهد و بهتر با نوجوانان و جوانان رفتار کنیم.

انتهای پیام
captcha