اتفاقات اخیر کشور نتیجه بی‌توجهی به فرمایشات رهبری است
کد خبر: 4097178
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

اتفاقات اخیر کشور نتیجه بی‌توجهی به فرمایشات رهبری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: آنچه امروز در کف خیابان می‌بینیم نتیجه این است که به سخنان رهبری توجه نکرده‌ایم، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و تهدید ترکیبی و ... به فرموده رهبری سال‌ها در حال شکل‌گیری بوده و باید توجه می‌کردیم.

رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان امروز، ۱۴ آبان‌ماه در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) که در کرمان برگزار شد، گفت: ناظر به اتفاق‌ها و ناآرامی‌های اخیر کشور سه تحلیل ارائه می‌شود، یک نگاه تهدید گرایانه است و افرادی که معتقد بودند تهدید شکل‌گیری انقلاب زنانه و ضربه به نظام در حال وقوع است.

وی با بیان اینکه گروهی معتقد بودند جمعی از بچه‌های دهه هشتادی به میدان آمده‌اند و این اغتشاشات به‌زودی جمع شدنی است، گفت: تحلیل دقیق را مقام معظم رهبری تبیین کردند. ایشان تحلیل واقع بینانه از قضایا ارائه و به مسئولان تذکر دادند که این اتفاق‌ها آنها را از مسئولیت‌های اصلی‌ خود دور نکند.

جلالی با بیان اینکه طبق فرموده رهبری هندسه جدید جهانی در حال شکل‌گیری و آمریکا رو به افول است، گفت: امروز ایران، منطقه را مدیریت می‌کند. آنچه امروز در کف خیابان می‌بینیم نتیجه این است که به سخنان رهبری توجه نکرده‌ایم، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و تهدید ترکیبی سیاسی، اقتصادی و امنیتی و... به فرموده رهبری سال‌ها در حال شکل‌گیری بوده و باید توجه می‌کردیم.

وی با بیان اینکه همیشه محدودیت اینترنت، دستگیری سرگروه‌های اغتشاش و آمدن مردم به کف خیابان فتنه را از بین می‌برد اما جنس این فتنه و مخاطبان آن متفاوت هستند، افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین یک فریضه قطعی و واجب است. کنترل هیجانات فاز دوم است و فاز سوم اینکه نسل دهه هشتادی شگفتی‌ساز است که باید هیجاناتشان تخلیه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: نظام ما با خون شهدا پایدار است، در تمامی برآوردهای اطلاعاتی دشمن در ابتدای مهر قرار بود تحرکاتی در مدارس و دانشگاه‌ها صورت گیرد اما اتفاقاتی از جمله فوت مرحومه مهسا امینی با ایجاد حساسیت بر سه محور قومیت، مذهب و جنسیت، همراهی مردم در مراسم مذهبی، حضور بیش از ۴ و نیم میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین و همگرایی ایجاد شده در سرود سلام فرمانده باعث موج سواری دشمن شد.

وی تصریح کرد: دشمن ده سال دشمن برای همراهی دهه هشتادی‌ها با خود برنامه‌ریزی کرده بود اما این سرود و همگرایی همه اقشار ملت دشمن را عصبانی کرد، هر چند که از الطاف خفیه الهی این بود که همه نگاه‌ها در این جریان به آموزش و پرورش بیفتد و متوجه حساسیت کار این دستگاه ارزشمند شوند که بخش اصلی تمدن‌سازی و تربیت باید در آموزش و پرورش صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به سختی مدیریت آموزش و پرورش، گفت: تأمین امنیت داخل مدرسه بر عهده مدیر است و هیچ مجموعه‌ای حق دخالت در آن ندارد، با هم افزایی می‌توانیم فضای آرامی را در کشور پیاده کنیم و از امنیت و آرامش بیشتری بهره‌مند شویم.

 

انتهای پیام
captcha