ترویج اقامه نماز جماعت در مدارس ضروری است
کد خبر: 4097202
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

ترویج اقامه نماز جماعت در مدارس ضروری است

استاندار گیلان با تأکید بر توجه به مباحث معنوی و اخلاق اسلامی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، گفت: در کنار تعلیم و آموزش، ترویج اقامه نماز جماعت در مدارس و بهبود نمازخانه‌ها، ایجاد فضای با نشاط و دارای جذابیت فرهنگی و هنری، برپایی اردوهای فرهنگی، مذهبی و تفریحی و تمهید مقدمات بهره‌مندی دانش‌آموزان از موارد انتظار است.

شورای آموزش و پرورش استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری استان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 14 آبان‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) از حضور بی‌نظیر و باشکوه اقشار مختلف مردم بصیر و ولایتمدار در راهپیمایی دشمن‌شکن و استکبارستیزانه 13 آبان قدردانی و اظهار کرد: این حضور مقتدرانه نشان‌دهنده ایمان راسخ و نگاه عمیق مردم شریف ایران اسلامی به مبانی اعتقادی و دلبستگی اصل نظام مقدس جمهوری ایران اسلامی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان اینکه هزینه در حوزه آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده کشور محسوب می‌شود، افزود: نگاه دولت سیزدهم به این نهاد ارزشمند، نگاهی اولویت‌دار و تحولی با رویکرد ترویج مبانی هویت ایرانی اسلامی است.

نماینده عالی دولت در گیلان کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت را حائز اهمیت و دارای ظرافت‌های بسیار دانست و تاکید کرد: انسان‌سازی و تربیت نیروهای کمال یافته، کارآمد و مجهز به سلاح علم و ایمان و دارای مهارت زندگی، فردی و اجتماعی، ماموریت مهم آموزش و پرورش است.

عباسی با تأکید بر توجه به مباحث معنوی و اخلاق اسلامی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، بیان کرد: در کنار تعلیم و آموزش، ترویج اقامه نماز جماعت در مدارس و بهبود نمازخانه‌ها، ایجاد فضای بانشاط و دارای جذابیت فرهنگی و هنری، برپایی اردوهای فرهنگی، مذهبی و تفریحی و تمهید مقدمات بهره‌مندی دانش‌آموزان از آن مورد انتظار است.

وی تقویت روحیه پرسشگری و نقادی دانش‌آموزان در کنار شور و نشاط دوران تحصیل را در پیشرفت جامعه بسیار مؤثر دانست و افزود: حضور سخنرانان توانمند در مدارس برای پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان و گفت‌و‌گوی صمیمانه با آنان از جمله نکاتی است که باید از سوی متولیان دستگاه تعلیم و تربیت مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان، با اشاره به اینکه دشمن به دنبال هویت‌زدایی و تهدید باورها و اعتقادات نوجوانان و جوانان است، تصریح کرد: با تقویت نظارت بر عملکرد مدیران و معلمان مدارس و بهره‌مندی از ظرفیت‌ فرهنگیان خبره در امور تعلیم و تربیت، برگزاری جلسات کاربردی با حضور اولیای مدارس و دانش‌آموزان باید فرآیند رشد نسل فعلی و آینده به خوبی برنامه‌ریزی و مدیریت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در مولدسازی فضاهای آموزشی و توجه به پژوهشکده‌ها باید ایده‌های نو و عملیاتی در کنار رشد و تعالی دانش‌آموزان مدنظر قرار گیرد، گفت: هنرستان‌های استان در راستای ایجاد مهارت و فن‌آموزی و ارتباط دانش‌آموزان با مزیت‌های گیلان در بخش‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی و نظیر آن فعال‌سازی شود.

عباسی با تأکید بر اینکه باید عدالت آموزشی در شهرستان‌های مختلف گیلان با اولویت مناطق کم برخوردار به درستی اعمال شود، اظهار کرد: در پویا کردن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ضمن توجه به همه مدارس، از ظرفیت خانواده‌ها و خیران در مردمی کردن فعالیت‌های مختلف آموزش و پرورش در زمینه هوشمندسازی مدارس، ایجاد فضاهای ورزشی و امکانات و تجهیزات مدارس، بهره‌مند شوید.

انتهای پیام
captcha