آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ادارات و دستگاه‌های دولتی احصا شود
کد خبر: 4097277
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ادارات و دستگاه‌های دولتی احصا شود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: لازم است در ابتدای همه امور آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ادارات و دستگاه‌های دولتی استان که ما متولی اصلی آنها هستیم، احصا شود.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 14 آبان‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: لازم است در ابتدای همه امور آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ادارات و دستگاه‌های دولتی استان که ما متولی اصلی آنها هستیم احصا شود.

وی افزود: با کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی، نظامی، انتظامی و نهادهای عمومی جلسات کاری و بررسی آسیب‌های این حوزه مدنظر قرار گیرد و آموزش‌های ضمن خدمت با موضوعات انقلاب اسلامی و اخلاق و فضیلت‌های اسلامی در برنامه‌های آموزشی آن‌ها گنجانده شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به یکی از روایت‌های امام صادق(ع) بیان کرد: امام صادق(ع) در این روایت برادران ایمانی را به سه نکته مهم توصیه فرموه‌اند که در صورت بکار نبستن این نکات، از هم فاصله خواهیم گرفت و نفرت ایجاد می‌شود، اولین نکته انصاف با یکدیگر که در رفتار و گفتار و عمل نیاز هست انصاف داشته باشیم در این اتفاقات اخیر اسیر فضای مجازی شدند که منجر به قضاوت‌ها غیر منصفانه در این حوادث شد، دوم مهربانی با همدیگر مدنظر باشد سوم نیز ترک حسادت در همه رفتارهایمان وجود داشته باشد.

وی مصداق این روایت از امام صادق(ع) را تحلیل دقیق از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: این تنگ نظری‌ها و قضاوت‌های اشتباه و عدم مهربانی با همدیگر در این روایت از مهم‌ترین مصادیق آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به فرمایشان مقام معظم رهبری در سال 1390 افزود: رهبر معظم فرمودند اینقدر که در علم و تکنولوژی پیشرفت کردیم در اخلاق و رفتار پیشرفتی حاصل نشد و در این زمینه تلاشی وافر برای بهبود اخلاق و ترویج فضیلت صورت نگرفت.

وی در این زمینه با رجوع به سخنان گهربار مقام معظم رهبری در 10 سال پیش، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همه این مشکلات را سال‌ها پیش هشدار دادند که فرمودند مهم‌ترین مسئله نزد مسئولان برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی باشد چراکه در این زمینه دچار مشکل هستیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان تأکید کرد: کشور و استان کردستان به انحای مختلف از جمله اعتیاد، طلاق، بیکاری و حاشیه‌نشینی توسط دشمن هدف قرار گرفته شده است، اگرچه این نوع آسیب‌ها در همه کشورهای دیگر جهان نیز وجود دارد در جوامع و کشورهای به قول پیشرفته آمریکا و فرانسه نیز خودکشی دختران وجود دارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها برای ما و مسائل و مشکلات ما بسیار وقت می‌گذارند ولی ما برای رصد مشکلات آن‌ها وقت نمی‌گذاریم از سوی دیگر مشکلات ما با آنها به هیچ عنوان قابل قیاس نیست.

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: از کلی گویی بپرهیزیم، کردستان از بسیار جهات در حوزه‌های اجتماعی رشد قابل توجهی داشته است و لازم است بر اساس ویژگی‌های استان کردستان مسائل حل و فصل شود چراکه جنس مسائل و مشکلات کردستان متفاوت‌تر با دیگر نقاط ایران است.

وی در پایان پیشنهاد کرد: اعضای شورای تأمین استان بعضاً در شورای فرهنگ عمومی عضو نیستند به عنوان اعضای حقیقی یا افتخار انتخاب و در جلسات حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام
captcha