شبکه جهانی زنان مسلمان ایجاد شود
کد خبر: 4097295
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳

شبکه جهانی زنان مسلمان ایجاد شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، ایجاد یک شبکه جهانی زنان مسلمان به منظور حفظ حقوق زنان در تمام کشورهای اسلامی را یک ضرورت خواند و گفت: برای ایجاد شبکه جهانی زنان مسلمان با هدف حفظ عفت و پاکدامنی باید کارگروهی تشکیل و این مساله هر چه سریع‌تر دنبال شود.

حجت الاسلام موسوی فردبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که امروز ۱۴ آبان تشکیل شد، جنگ فرهنگی را یکی از مهم‌ترین صف‌بندی‌ها و جنگ تمدن‌ها عنوان کرد و گفت: در هر جنگی، شناخت میدان‌های تلاش دشمن بسیار مهم است و بعد از شناسایی عرصه تلاش دشمن، برای مقابله با آن نیاز به نقشه جامع فرهنگی داریم و بدون آن هر اقدامی کم‌اثر یا بی اثر است.

موسوی‌فرد، پوشش ظاهری مردم را آشکارترین نشانه‌ نفوذ فرهنگ اسلامی یا نفوذ فرهنگی غرب در جامعه دانست و با بیان اینکه در این زمینه نباید سیاه‌نمایی کرد و بدلباسی، شاخصه‌ای برای افول معنویت در جامعه نیست، افزود: گرایش نسل امروز به عبادات و مناسک مذهبی قابل توجه و چشم‌گیر است. حضور جوانان و نوجوانان در اربعین و حرم‌های ائمه اطهار (ع) نمونه بارز این مدعا است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی سیزدهم آبان حجت را بر همگان تمام کرد، گفت: مردم با حضور خود بار دیگر نواقص را نادیده گرفتند.‌گرچه این حضور به معنی رضایت از عملکرد مسئولان نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد یک شبکه جهانی زنان مسلمان به منظور حفظ حقوق زنان در تمام کشورهای اسلامی را یک ضرورت خواند و افزود: دشمن موضوع زن را محور ناآرامی‌های اخیر قرار داد، ما نیز باید میدان مبارزه را به میدانی جهانی تبدیل کنیم. نباید اجازه دهیم تفکر سکولاریسم و الگوی غربی زن محقق شود

امام جمعه اهواز تاکید کرد: برای ایجاد شبکه جهانی زنان مسلمان با هدف حفظ عفت و پاکدامنی باید کارگروهی تشکیل و این مساله هر چه سریع‌تر دنبال شود.

وی در ادامه از تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی و سپاه و بسیج در مدیریت آشوب‌های اخیر قدردانی کرد و گفت: صف معترضان از آشوبگران جدا شده است و به نظر می‌رسد مماشات در این جریان دیگر کافی است. از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهیم با آشوبگران و کسانی که به مقدسات توهین کردند، برخورد قاطع داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان باید در میدان عمل حضور داشته باشند و اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانند، گفت: مردم باید بدانند چه کارهایی انجام شده است. لازم است صدا و سیما و رسانه‌ها همان گونه که مشکلات را بیان می‌کنند اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را منعکس کنند.

انتهای پیام
captcha