بهره‌برداری از ۵۰۰ نیروگاه تولید برق خورشیدی برای مددجویان گلستان
کد خبر: 4098530
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

بهره‌برداری از ۵۰۰ نیروگاه تولید برق خورشیدی برای مددجویان گلستان

مدیر کل کمیته امداد گلستان از بهره‌برداری فاز اول ۵۰۰ نیروگاه تولید برق خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد گلستان خبر داد.

یین بهره برداری از ۵۰۰ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد استان، عیسی بابایی، مدیر کل کمیته امداد استان گلستان در آیین بهره برداری از فاز اول ۵۰۰ نیروگاه تولید برق خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد در روستای قراول تپه گنبد اظهار کرد: با اجرای طرح تولید برق خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) و فروش برق خورشیدی، صاحب درآمد پایدار می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد گلستان با اجرای طرح نیروگاههای ۵ کیلو واتی در قالب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت و همچنین ۵ دهک اول جامعه افزود: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه بانکی و مبلغ ۱۵میلیون تومان توسط کمیته امداد و مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز با مشارکت خیرین بصورت بلاعوض برای اجرای این طرح پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با بیان اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی، خودکفایی در تولید برق را به دنبال دارد، افزود: این طرح یک تفاهم نامه ۴ جانبه بین کمیته امداد امام خمینی(ره)، شرکت توزیع برق، بانک و مددجو است و برهمین اساس ، برق تولیدی این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی به مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود و از محل درآمد نیروگاه‌های خانگی، مددجوی کمیته امداد به درآمدزایی می‌رسد.

استاندار گلستان: امروز کمیته امداد به عنوان یک شبکه توانمند منشا اثرات مفید در کشور است.

استاندار گلستان اینگونه فعالیت‌ها را سبب توانمندسازی اقتصاد روستا محور در راستای رفع تبعیض و مغفول نشدن از محرومان بیان کرد و افزود: در این مدل، مسئولیت اجتماعی از سوی موسسه خیریه امید صباح ایفا شده که سبب تولید ثروت و شغل می‌شود.

زنگانه همچنین فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد را تحول بزرگی برای اقتصاد و معیشت خانواده‌های مددجو دانست و افزود: این ایجاد اشتغال، هویت و عزت نفس، نگه‌ داشتن جمعیت در روستاها و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را به همراه آورده است.

 

انتهای پیام
captcha