شبهات برای قشر جوان تبیین شود
کد خبر: 4098716
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

شبهات برای قشر جوان تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به جایگاه تبریز و آذربایجان در پرورش علما و علامه طباطبایی، گفت: تبریز همیشه خاستگاه بزرگان دین و شهر علامه‌هایی مانند علامه طباطبایی و علامه امینی و عرفا، فیلسوفان و متکلمان بزرگی بوده و نباید از چنین ظرفیت عظیمی غافل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 20 آبان ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه دایره اغتشاشات اخیر بسیار محدود شده است ولی باید مراقب تنفس مصنوعی نظام سلطه برای گسترش آشوبها بود، گفت: دولت مستکبر آمریکا حتماً به دنبال سرنخی برای احیای اغتشاشات خواهد بود؛ از این‌رو باید مسائل را برای قشر جوانان جوانان تبیین کرد.

وی با بیان اینکه نباید کشور‌های همسایه به سکوی ارسال تروریست به کشور‌های دیگر تبدیل شود اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا جمعه گذشته ادعا کرده است که «ایران به زودی آزاد خواهد شد»؛ اولاً آمریکا هیچ وقت آزادی‌بخش نبود و همیشه آمریکایی‌ها در دو توطئه به شدت تخصص دارند که یکی اشغالگری و دیگری کودتا است و باید بیش از گذشته هوشیار باشیم.

آل‌هاشم، ادامه داد: آمریکایی‌ها هر جا خواستند جای پا باز کنند یا با اشغال وارد شدند و یا با کودتا و آزادسازی به سبک آمریکا یعنی تخریب و ویرانی؛ شما آمریکایی‌ها که از آزادی حرف می‌زنید چه آزادی در ویتنام یا در افغانستان و عراق و سوریه به ارمغان آوردید؟ رژیم دست نشانده شما یعنی رژیم صهیونیستی در منطقه با فلسطین چه کرده است؟ شما مدعی آزادسازی هستید! ننگ‌تان باد.

خطیب جمعه تبریز، با بیان اینکه البته حضور حماسی و معنادار مردم ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان با محتوای استکبارستیزی عیار خوبی برای شناخت فضای حقیقی ایران و تفکیک با فضای مجازی و فضای رسانه و اپوزیسیون و افکار خیالی آمریکا بود تصریح کرد: بهتر است آمریکا بیشتر از این خود را با افکار خیالی درگیر نکند؛ البته اپوزیسیون‌ها باز همه تلاش را برای ناآرامی در کشور خواهند کرد و از هیچ اتفاق و بهانه ای برای به آشوب کشاندن ایران نمی‌گذرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه‌ها خطاب به کشور‌های همسایه گفت: همسایگان در نگاه ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران همواره محترم بودند و ما در مسائل منطقه‌ای در موضع صلح و برادری ایستاده‌ایم و هیچ وقت به حقوق همسایگان تجاوز نکرده و اجازه هم ندادیم که کشوری حقوق ما پایمال کند.

وی ادامه داد: انتظار داریم تا همسایگان نیز در موضع صلح و برادری با ما تعامل کنند. جهموری اسلامی ایران بار‌ها تاکید کرده است رزمایش اخیر جمهوری اسلامی بر له یا علیه هیچ یک از همسایگان نبود و اهداف مشخص خود را داشت.

وی متذکر شد: ما معتقدیم مداخله خارجی در روابط کشور‌ها مضموم است و نباید کشور‌های همسایه به سکوی ارسال تروریست به کشور‌های دیگر تبدیل شود.

آل‌هاشم با تبریک به نیرو‌های متخصص سپاه پاسداران و هوافضای سپاه در ساخت موشک هایپرسونیک(فراصوت) اظهار کرد: نیروهای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشکی ساختند که تا ۷ دقیقه به هدف نهایی می‌رسد و آن را منهدم می کند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها به ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: امام در ۲ جا از کلمه «باید» استفاده کردند یکی در شکست حصر آبادان و یکی هم در آزادسازی سوسنگرد بود که فرمودند سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود و نقش لشکر عاشورا در جریان سوسنگرد فراموش نشدنی است.

وی ادامه داد: در سوسنگرد بنی صدر اجازه نمی‌داد که ارتش و تیپ ۲ برای یاری رساندن کمک کند و شبانه مقام معظم رهبری به همراه شهید چمران به بیت امام زنگ زدند و تکلیف خواستند و در نهایت دستور امام را اجرا کردند و می‌توان گفت که اگر سوسنگرد پیروزی رسید به خاطر وحدت نیرو‌های مسلح و اطاعت محض از فرامین امام خمینی(ره) بود.

آل‌هاشم روز ستارخان را مورد اشاره قرار داد و گفت: حضرت امام خمینی رضوان الله در پیام سال ۵۶ گفتند: شما آذربایجانی‌ها غیور بودید و در مشروطیت برای خاتمه دادن به حاکمان جور به پا خواستید؛ شما در مشروطه در صف اول بودید و در بعد مشروطه باز در صف اول هستید؛ شما خیابانی ها ستارخان ها و باقرخان ها دارید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: ستارخان در مشروطه می‌گوید فتوای علمای نجف در جیب من است و این نشان دهنده این است که این مبارز بزرگ کارهای مبارزاتی خود را با علما هماهنگ می‌شد.

وی همچنین در ادامه به سالروز درگشت علامه طباطبایی، اشاره کرد و افزود: تبریز همیشه خاستگاه بزرگان دین شهر علامه‌هاست و نباید از چنین ظرفیت عظیم غافل بود.

وی اضافه کرد: علامه طباطبایی مفسری بزرگ فیلسوفی عارف و‌ وارسته و فقیهی عالی مقام و صاحب آوازی وزین برای جهان اسلام است؛ آثار ارزشمند علامه نه تنها برای جهان اسلام بلکه متعلق به جهان بشریت است.

وی همچنین با اشاره به روز کتاب گفت: انسان همواره به دنبال یک دوست خوب است کتاب به عنوان دوست خوب می‌تواند باشد و کتاب و نگارش کتاب از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: کتاب بزرگترین عامل صیانت و نگهداری از اندیشه‌های دانشمندان است و باعث رشد فکری جامعه می‌شود علم با تمام ارزش‌های ذاتی خود اگر محبوس باشد و منتقل نشود، کوچکترین ارزشی نخواهد داشت و امروزه با وجود گسترش امکانات دیجیتالی و ارائه کتاب‌های الکترونیکی هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با اشاره به سالگرد درگذشت آیت الله مجتهدشبستری گفت: این عالم ربانی ۲۲ سال در استان خدمت کرد و عمار ولایت و یکی از موسسان جامعه روحانیون مبارز بود؛ این عالم ربانی چهار دوره به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و پنج دوره به عنوان نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان بود.

امام جمعه تبریز افزود: راهپیمایی عظیم ۹ دی در سال ۸۸ که در سراسر کشور علیه فتنه گران انجام گرفت در سایه هدایت آیت الله مجتهد شبستری یک روز قبل در ۸ دی در تبریز و آذربایجان برپا شد و طومار فتنه را در هم پیچید.

انتهای پیام
captcha