ادامه راه شهدا با مشارکت در جهاد تبیین
کد خبر: 4098989
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
استاندار ایلام بیان کرد:

ادامه راه شهدا با مشارکت در جهاد تبیین

استاندار ایلام، فعالیت در حوزه جهاد تبیین را تداوم راه شهیدان عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها و مدارس و مجموعه‌های فرهنگی در این زمینه رسالتی خطیر بر عهده دارند.

حسن بهرام نیابه گزارش ایکنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام، عصر امروز، 21 آبان‌ماه در گردهمایی هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان که در حسینیه حضرت زینب(س) دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه شکرگزار خدا هستیم که باب شهادت هنوز باز است، گفت: امروز باب جهاد تبیین به عنوان یک فریضه که مقام معظم رهبری فرمودند نیز باز است و همه ما باید به وظیفه‌ای که داریم در حوزه جهاد تبیین عمل کنیم چرا که عاقبت به خیری ما در گرو ادامه راه شهیدان و تلاش برای تحقق جهاد تبیین در جامعه امروز است.

وی با تأکید بر اینکه بانیان اغتشاشات، ایادی استکبار بودند که با تمام ابزار و ظرفیت وارد میدان شدند اما به برکت جهاد تبیین و فرهنگ شهادت نقشه‌های آنان نقش بر آب شد و امروز کشور در یک آرامش نسبی قرار گرفته است، تصریح کرد: استان ایلام در این زمینه جایگاه خوبی دارد و همه مردم و مسئولان پای کار بودند و با تدبیر شورای تأمین در مقیاس ملی از نظر مدیریت این اغتشاشات جایگاه خوبی احصا کردیم.

استاندار ایلام ادامه داد: با استفاده از ظرفیت قومیتی که در استان به عنوان یک فرصت کارساز مطرح می‌شود، خیلی از مسائل در استان مدیریت شد و بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی خوب پای کار بودند و در مقابل اغتشاشگران، مظلومانه و در عین حال مقتدرانه به وظیفه‌ خود عمل کردند.

بهرام‌نیا تصریح کرد: عمده کسانی که در کف میدان آمدند، اسیر فضای مجازی و اینستاگرام شده بودند اما بعد از اینکه با تبیین موضوع، متوجه شدند، صف خود را از صف اغتشاشات جدا کردند و صبر و تدبیری که از سوی مسئولان شد، با کمترین هزینه اغتشاشات مدیریت شد و این آرامش نسبی به وجود آمد.

وی با بیان اینکه وضعیت مطلوب امنیتی استان، نتیجه همراهی و همدلی مردم و مسئولان است، گفت: امروز بحث تبیین و روشنگری در ایام پسااغتشاشات بسیار مهم است؛ باید دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها مورد توجه قرار گیرند که آموزش و پرورش در این حوزه نقش کلیدی دارد.

استاندار ایلام با تقدیر از ایل خزل در راستای برگزاری یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید این ایل، گفت: در شرایطی که خیلی‌ها تبلیغ سوء کردند و بر طبل کوبیدند که کسی در این یادواره شرکت نمی‌کند اما شاهد بودیم که دو برابر سال گذشته در این یادواره شرکت کردند. این حرکت را باید ستود و از همه دست‌اندرکاران این یادواره به سهم خودم تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha