تغییر طرز تفکر مردم هدف از جنگ شناختی دشمن است
کد خبر: 4099077
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
مدیرکل تبلیغات خراسان‌جنوبی:

تغییر طرز تفکر مردم هدف از جنگ شناختی دشمن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هدف از جنگ شناختی تغییر طرز تفکر مردم است، گفت: سلاح جنگ شناختی اعتمادزدایی و از بین رفتن امید است.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز، 22 آبان‌ماه در نشست بصیرت‌افزایی که با حضور روحانیون استان برگزار شد، اظهار کرد: جنگ احزاب زمان پیامبر(ص) در یک جغرافیای خاص رخ داد، اما  جنگ احزاب امروز جنگ اندیشه‌ها و روایت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه امروزه ما شاهد جنگ احزاب علیه اسلام ناب و انقلاب اسلامی هستیم و از این جهت کار برای ما و مقابله با آن سخت‌تر شده است، افزود: اکنون با جنگ شناختی و ترکیبی و نیز جنگ روایت‌ها رو‌به‌رو هستیم و استکبار جهانی و دشمنان به دنبال این هستند که ایرانیان از ایرانی بودن خود ابراز پشیمانی کنند.

رضایی با بیان اینکه دشمن از همان دهه ۷۰ به‌دنبال کشته‌سازی و موج‌سازی در این حوزه بود، ادامه داد: تربیت نیروهای نامنظم، چریکی و نیروهای ویژه، حمایت از نابسامانی‌ها و شورش‌های داخلی و عملیات سایبری و جنگ اقتصادی از مؤلفه‌های جنگ هیبریدی و ترکیبی دشمن است.

وی با اشاره به اینکه در دهه 60 با گروهک‌هایی در کردستان رو‌به‌رو بودیم که به راحتی نیروهای جهادی و پاسدار را سر می‌بریدند، اما از آن شرایط به‌خوبی عبور کردیم، تصریح کرد: امروزه نیز می‌توانیم از بسیاری از آشوب‌ها به‌راحتی عبور کنیم، اما با نگاه مردم‌سالاری می‌خواهیم به فریب‌خوردگان مهلت بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هدف از جنگ شناختی تغییر طرز تفکر مردم است، بیان کرد: در یک جنگ شناختی ممکن است حتی افراد به ظاهر متدین هم از نظر فکری تحت‌تأثیر قرار بگیرند.

رضایی گفت: ناکارآمد نشان دادن حاکمیت و خدشه وارد کردن به مشروعیت نظام از دیگر سلاح‌های دشمن است که امروزه به آن امید بسته و باید هوشیار بود. سلاح جنگ شناختی اعتماد‌زدایی و از بین رفتن امید است که از دست رفتن اعتماد موجب می‌شود حتی مسائل بسیار روشن و واقعی توسط جوانان پذیرفته نشود.

انتهای پیام
captcha