موکب‌داری جزئی از فرهنگ مردم خوزستان است
کد خبر: 4099240
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
اخوان‌صباغ:

موکب‌داری جزئی از فرهنگ مردم خوزستان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه اربعین به فرهنگی مترقی بین مردم خوزستان تبدیل شده است، گفت: امروز موکب‌ها، نماد اصلی در خوزستان محسوب می‌شوند که این نشانگر ارادت مردم استان به اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام اخوان صباغبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در نشست خبری اختتامیه سوگواره «پایتخت موکب‌ها» که امروز، 22 آبان در اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ اربعین که بخشی از آن موکب و موکب‌داری است در دل و جان مردم ایران رسوخ پیدا کرده است، گفت: اربعین به فرهنگی مترقی در بین مردم خوزستان تبدیل شده و امروز، موکب‌ها، نماد اصلی در خوزستان محسوب می‌شوند که نشانگر ارادت مردم استان به اهل بیت(ع) است.

وی افزود: اربعین حسینی امسال پس از دو سال شیوع کرونا، اما به صورت ویژه برگزار شد. مشکلات زیرساختی سال‌های قبل نیز با کمک دستگاه‌های مربوطه و مسئولان به حداقل رسیده بود.

اخوان‌صباغ با بیان اینکه حضور زائران نیز هویت دینی و اعتقادی ما را تقویت می‌کند، گفت: زائران حسینی مردم خوزستان را مفتخر کردند و امیدواریم که فرهنگ اربعین و موکب‌داری را با قدرت بهتری انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: فراخوان سوگواره «پایتخت موکب‌ها» امسال برای اولین بار در بخش‌های عکس، پوستر، فیلم کوتاه و عکس موبایلی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اعلام شد و به دنبال آن آثاری از سراسر ایران و عراق به دبیرخانه رسید.

گفتنی است، در پایان این نشست تندیس «پایتخت موکب‌ها» رونمایی شد.

 

انتهای پیام
captcha