جذب طلبه‌ها از نظر کیفی و کمی با برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد
کد خبر: 4099252
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
حجت‌الاسلام عبادی:

جذب طلبه‌ها از نظر کیفی و کمی با برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: حوزه علمیه نیازهای اولیه فرهنگی را تأمین می‌کند؛ بنابراین از حیث کمیت و کیفیت برای جذب طلبه باید برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیقی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امام جمعه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، ۲۲ آبان‌ماه در دیدار با مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در شرایط فعلی جامعه به تحصیلات حوزوی نیاز دارد و باید در راستای جذب نیرو و کمیت حوزه‌های علمیه اقدامات حساب شده انجام شود.

وی با بیان اینکه طلبه باید همراه با جامعه، همراه با درد مردم و دغدغه‌مند باشد و از طرفی مشکلات معیشتی نیز او را زمین‌گیر نکند، افزود: برخی از مساجد یک امام جماعت ندارد.

عبادی با بیان اینکه در بسیاری از روستاها نیاز به یک طلبه برای انجام کارهای فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: رفع مشکلات مادی طلبه باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به ایجاد روحیه رفاه‌طلبگی نشده و طلبه از زندگی همراه با قناعت فاصله نگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: حوزه علمیه نیازهای اولیه فرهنگی را تأمین می‌کند، بنابراین از جهت کمیت و کیفیت برای جذب طلبه باید برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیقی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از ۲۰۰ سال گذشته که پای استعمار به کشورهای اسلامی و از جمله ایران باز شد، طرح و برنامه‌های متعددی برای نابودی اسلام و علمای دین ریختند، ادامه داد: این امر پس از فتوای میرزای شیرازی در زمینه تحریم تنباکو تشدید شد و برای از بین بردن اسلام نیز بر بستن مجالس سیدالشهدا(ع)، از بین بردن اوقاف و بستن حوزه‌های علمیه تأکید داشتند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی نبود همه آرمان‌ها از بین رفته بود، اما امروز بحث بازسازی بر حسب نیاز مطرح است، تصریح کرد: در راستای تأمین انواع نیازهای مادی طلبه‌ها باید تلاش شود.

عبادی با اشاره به اینکه امروزه بر بازسازی حوزه‌های علمیه بر حسب نیاز تأکید داریم، گفت: در شرایط فعلی جامعه ما به تحصیلات حوزوی نیاز دارد تا به شبهات دینی و معرفتی مردم پاسخ دهند.

انتهای پیام
captcha