ظرفیت مساجد در ترویج فرهنگ کتابخوانی قابل توجه است
کد خبر: 4099644
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴

ظرفیت مساجد در ترویج فرهنگ کتابخوانی قابل توجه است

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل ارشاد آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه کتابخانه‌های مساجد بهترین اماکن فرهنگی برای اعتلای سطح دانایی و معرفت جوانان مسجدی است،گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مسجد فرصتی بی‌بدیل برای شناسایی و تقویت استعدادهای نسل جوان و آینده‌ساز جامعه است.

حسن گلی، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد استان، حسن گلی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل ارشاد آذربایجان شرقی، روز گذشته، 23 آبان‌ماه، در بازدید از کتابخانه و قرائت‌خانه کانون فرهنگی محراب اندیشه مسجد چهارده معصوم(ع) شهرک پرواز تبریز، با تأکید بر اینکه کتابخانه‌های مساجد بهترین اماکن فرهنگی برای اعتلای سطح دانایی و معرفت جوانان مسجدی است، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مسجد فرصتی بی‌بدیل برای شناسایی و تقویت استعدادهای نسل جوان و آینده‌ساز جامعه است.

وی افزود: توجه به فعالیت‌های مسجدمحور در تمامی حوزه‌های فرهنگی به‌ویژه عرصه کتاب و کتابخوانی از جمله اولویت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

گلی، با اشاره به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر نهضت بازگشت به مساجد افزود: اعتقاد داریم باید حداکثر استفاده از ظرفیت مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در راستای شناساندن هویت ایرانی اسلامی و ترویج باورهای دینی نسل جوان صورت گیرد.

در ادامه این مراسم محمود عادلی، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه و رئیس انجمن اسلامی مسجد چهارده معصوم(ع) ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و بصیرتی این مسجد اظهار کرد: کتابخانه‌های مساجد یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود برای جذب جوانان به مساجد است.

همچنین در این مراسم از تلاش خادمان کتاب این مسجد و کانون فرهنگی هنرب محراب اندیشه تبریز با اهدای لوح و هدایای فرهنگی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha