خدامحوری و سازش‌ناپذیری در مقابل دشمن از دستاوردهای شهادت است
کد خبر: 4099651
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
استاندار خراسان‌جنوبی:

خدامحوری و سازش‌ناپذیری در مقابل دشمن از دستاوردهای شهادت است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اطاعت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه، قرار گرفتن خدامحوری در مقابل خودمحوری، درهم آمیختن عقل، عشق و سازش‌ناپذیری در مقابل دشمن از جمله دستاوردهای شهادت است.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، ۲۳ آبان‌ماه در یادواره شهدای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه خراسان‌جنوبی که با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: عزت نفس ایران اسلامی زیر بار ظلم نرفتن است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم همه مشکلاتی که بر کشور تحمیل شده است، اما هر وقت پنجه در پنجه دشمن انداختیم قدرتمندتر شدیم، افزود: بالاترین مقام، بزرگترین پیروزی و برترین سعادت رسیدن به فیض شهادت است. شهادت اوج تعالی انسان است و اگر خون شهدا نبود امروز خبری از اسلام و مکتب توحید‌بخش الهی نبود. شهید آگاهانه و در راستای هدف مقدس خود آن را انتخاب می‌کند.

قناعت با اشاره به اینکه شهادت دو اصل دارد و اصل اول آن مرگ همراه با کشته شدن است، تصریح کرد: هر مرگی شهادت محسوب نمی‌شود و اصل دوم دو شرط دارد که شرط اول آگاهانه بودن شهادت و شرط دوم آن فی سبیل‌الله بودن است.

وی با اشاره به دیدگاه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نسبت به شهادت، ادامه داد: مقدمه شهید شدن، شهید بودن و رعایت شاخص‌های آن است؛ قدرت ایران را خون شهیدان و از خودگذشتگی جانبازان ایجاد کرده است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به حوادث اخیر و با بیان اینکه این اتفاقات به گفته رهبر معظم انقلاب نشان از حرکت رو به جلو انقلاب دارد و هر کس به وسع خود باید به میدان بیاید و سکوت در این مورد حرام است، یادآور شد: اطاعت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه، قرار گرفتن خدامحوری در مقابل خودمحوری، درهم آمیختن عقل، عشق و سازش‌ناپذیری در مقابل دشمن از جمله دستاوردهای شهادت است.

انتهای پیام
captcha