کمک 15 میلیارد ریالی انجمن حمایت زندانیان به مددجویان همدانی
کد خبر: 4100157
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

کمک 15 میلیارد ریالی انجمن حمایت زندانیان به مددجویان همدانی

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز استان همدان از کمک 15 میلیارد ریالی به مددجویان این انجمن در هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: ایجاد درآمد پایدار و اشتغالزایی و نیز حرفه‌آموزی برای زندانیان و حتی خانواده های آنان از اولویت های انجمن است.

آزادی زندانیبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، حسن خانجانی موقر، رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز استان همدان در نشست هم اندیشی انجمن حمایت زندانیان مرکز استان همدان گفت: از آنجا که این انجمن بودجه دولتی ندارد، ایجاد درآمد پایدار برای خودکفایی و در نهایت ارائه خدمات بهتر به خانواده های نیازمند و آبرومند زندانیان تحت پوشش را، از اولویت های خود می‌داند.

وی بیان کرد: تلاش برای عملیاتی شدن واگذاری برخی کارخانه های تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل و یا معادن بلاتکلیف که قابلیت راه اندازی دارند، تأسیس کارگاه های تولیدی، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو، ایجاد گلخانه و تصویب پرداخت تسهیلات کم بهره برای فعالیت های اقتصادی؛ از جمله برنامه هایی است که به دنبال آن برای تقویت بنیه مالی انجمن هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز استان همدان افزود: با سرمایه گذاری، ایجاد منابع درآمد پایدار، جلب نظر کارآفرینان موفق و ارائه تسهیلات مشاغل خانگی حتی می توان برای خانواده های مددجویان دارای فرزند خردسال هم فرصت شغلی فراهم ساخت.

خانجانی موقر در ادامه ابراز کرد: در حال حاضر یک هزار و 300 خانوار از خانواده های بی بضاعت زندانیان در انجمن های حمایت زندانیان تابعه استان تحت پوشش برنامه های ما هستند.

وی از کمک 15 میلیارد ریالی انجمن حمایت زندانیان استان به مددجویان در هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: هرچند متولی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ستاد دیه است، با این وجود به دلیل تمایل خیران، از ابتدای سال تاکنون 22 زندانی دارای محکومیت مالی با پرداخت 2 میلیارد و 300 میلیون ریال از سوی انجمن به شکات، آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند.

این مقام مسئول قضایی همچنین با اشاره به اینکه آموزش مهارت های شغلی به زندانیان از دیگر برنامه های انجمن است، عنوان کرد: در زندان همدان تعدادی از زندانیان به فعالیت های به مانند جوراب بافی، خیاطی و فرشبافی مشغول هستند.

انتهای پیام
captcha