تأکید امام‌ جمعه شهرکرد بر ضرورت امیدبخشی به جامعه
کد خبر: 4100262
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۷

تأکید امام‌ جمعه شهرکرد بر ضرورت امیدبخشی به جامعه

امام‌ جمعه شهرکرد با تأکید بر اهمیت امیدبخشی در شرایط فعلی گفت: اجازه ندهیم مردم منفعل و مرعوب شوند، هدف دشمن این است که با راه انداختن چند نفر در سطح اجتماع و عربده‌کشی، تهدید و به تعطیلی کشاندن مغازه‌ها‌، جنگ روانی را ایجاد کند تا مردم از عرصه عقب بنشینند و صحنه را خالی کنند.

شورای فرهنگ عمومی استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان، ۲۵ آبان‌ماه در نشست «شورای فرهنگ عمومی چهارمحال‌وبختیاری» با اشاره به اینکه مسئله جمعیت یک خطر پیش پای نظام اسلامی است، اظهار کرد: اگر شرایط فعلی ادامه داشته باشد، علاوه بر مسائل ناظر بر سالمندان، فقدان جمعیت جوان در کشور نیز سراسر خسارت و زیان است.

وی ادامه داد: مسئله مهم‌تر نیز مربوط به مکتب شیعه است که دشمنان از افزایش جمعیت آن هراس دارند و لذا تلاش می‌کنند که به فرهنگ غلط محدودیت جمعیت در کشور کمک کنند.

نکونام با اشاره به حوادث اخیر با تأکید بر اینکه نظام اسلامی به‌‌ حول و قوه الهی قوام و استحکام دارد، بیان کرد: دشمنان هر روز از طرق مختلف و راه‌های جدید تلاش می‌کنند که جلوی پیشرفت را بگیرند و ما در قبال این دشمنی‌ها دو وظیفه داریم، نخست آنکه جهاد تبیین را سرلوحه قرار دهیم و هر چه می‌توانیم دست دشمن را رو کنیم و حقایق و دستاوردهای انقلاب را بگوییم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمن برای ایجاد رعب در دل بازیکنان تیم ملی فوتبال در آستانه بازی‌های جام جهانی، افزود: آنان می‌خواهند با این ترفندها، رخوت و سستی و انفعال در بازیکنان شکل دهند و نشاط لازم را از آنان سلب کنند.

نکونام تصریح کرد: تیم ملی ما با دو قدرت روبرو می‌شود، یکی کشور حیله‌گر و مکار و دیگری قدرت به‌ظاهر عربده‌کش که رسانه‌های معاند را تغذیه می‌کنند و حامی و پشتیبان این تریبون‌ها هستند تا صدای عربده آنان را به گوش جهانیان برسانند. آنان هر کاری از دستشان بر آید انجام می‌دهند تا بازیکنان ما دستاورد لازم را نداشته باشند و لذا این موضوع نیز به مجموعه شیطنت‌های آنان اضافه شده است.

وی وظیفه دوم در شرایط فعلی را امیدبخشی به مردم عنوان کرد و توضیح داد: اجازه ندهیم مردم منفعل و مرعوب شوند، هدف دشمن این است که با راه انداختن چند نفر در سطح اجتماع و عربده‌کشی، تهدید و به تعطیلی کشاندن مغازه‌ها‌، جنگ روانی را ایجاد کند تا مردم از عرصه عقب بنشینند و صحنه را خالی کنند.

نکونام بیان کرد: باید نشاط‌بخشی در میان مردم ایجاد شود و آنان بدانند که این‌ها جنگ روانی است، دشمن کاری از پیش نمی‌برد و این عده قلیل و ناچیز کاری نمی‌تواند انجام دهد.

امام‌ جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود برخورد لازم با آشوبگران صورت گیرد، گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، انتظامی و قضایی در یک هم‌افزایی و به‌هم پیوستگی، جلوی جولان دادن آشوبگران را بگیرند؛ باید این افراد که سبب تولید رعب در جامعه می‌شوند شناسایی شوند و جلوی آنان گرفته شود.

نکونام با تصریح اینکه امنیت حقی است که مردم بر گردن نظام دارند، بیان کرد: نظام از حیث شرعی و قانونی مکلف است که امنیت را برای مردم فراهم کند؛ البته کار سخت است اما هنر این است که کار دشوار و پیچیده را بتوان ساماندهی کرد و به سرانجام صحیح رساند که لازمه آن هم‌افزایی، در کنار هم بودن و ید واحده شدن دستگاه‌های تصمیم‌گیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بدنه مردم پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند و لذا این فضا را باید درست مدیریت کنیم تا دشمن نتواند رعب و وحشت در جامعه ایجاد کند.

امام‌ جمعه شهرکرد با اشاره به تصویب تاریخ ۲۰ بهمن به‌عنوان روز استان در شورای فرهنگ عمومی استان و کشور، بیان کرد: ما متوجه نشدیم و هنوز جزئیات مسئله برای ما مخفی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان نهاد تصمیم‌گیر نهایی به‌ یکباره ۳۱ اردیبهشت را به‌عنوان روز استان اعلام کرد.

نکونام با اشاره به اینکه نامگذاری این روز برای استان تناسب و همخوانی ندارد و لذا منشأ اعتراض شد که به‌حق هم هست، بیان کرد: نامه‌نگاری‌ها آغاز شده و به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌جد اعلام کردیم که حتما این موضوع پیگیری شود و شورای فرهنگ عمومی کشور نیز پیگیر مصوبه خودش باشد و مطالبه کند تا این مسئله اصلاح شود و تبعات اجتماعی نداشته باشد.

نظارت بر شورای محلات و مساجد در شورای فرهنگ عمومی

در ادامه، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به توصیه‌های مدنظر مقام معظم رهبری در حکم اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که این توصیه‌ها در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

وی با ذکر اینکه مأموریت شورای فرهنگ عمومی ناظر بر ساماندهی وضعیت فرهنگی و دانش است، ادامه داد: این شورا سیاستگذاری در هدایت دستگاه‌های متصدی به‌سمت ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را بر عهده دارد و نیز باید بتواند نیازهای فکری جامعه را برآورده کند.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تشکیل شورای محلات و مساجد در استان، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود که فعالیت شورای محلات و مساجد استان در شورای فرهنگ عمومی مورد نظارت و پیگیری باشد و ارزیابی شود که در این خصوص چقدر پیشرفت داشته‌اند. تمرکز کارهای فرهنگی در مساجد و محلات می‌تواند بسیار کاربردی و تأثیرگذار باشد.

پیگیری تغییر تاریخ روز چهارمحال‌وبختیاری

پیام احمدی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه نامگذاری روز ۲۰ بهمن‌ماه با عنوان چهارمحال‌وبختیاری در سال ۱۳۹۴ در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شد، اظهار کرد: در سال ۹۵ نیز روز ۳۱ اردیبهشت به‌عنوان روز شهرکرد نامگذاری شد و در طی این سال‌ها برنامه‌هایی در این ایام برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی مهرماه سال گذشته طی دو نامه به شورای فرهنگ عمومی استان درخواست کرده بود که روزی را با عنوان روز استان با فُرم مورد نظر این شورا و امضاهای مسئولان استان اعلام کنند و روز دیگری نیز با عنوان روز شهرکرد، پیشنهاد شود.

احمدی بیان کرد: در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور روز ۲۰ بهمن به نام روز چهارمحال‌وبختیاری تصویب شد که مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص روز استان، برای درج در تقویم کشور نیاز به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت اما در این جلسه با لحاظ کردن همزمانی ۲۰ بهمن با ایام‌الله دهه فجر و نیز سرمای این فصل در استان، در نهایت تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه به نام استان تصویب شد و مهرماه امسال به اطلاع عموم رسید.

وی با ذکر اینکه از زمان اعلام این خبر پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های استان برای اعتراض نسبت به این مصوبه آغاز شد، گفت: این موضوع در حال پیگیری است و امیدواریم نتیجه مطلوب حاصل شود و ۲۰ بهمن را با نام روز استان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha