برترین‌های سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی زنجان تجلیل شدند
کد خبر: 4100331
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

برترین‌های سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی زنجان تجلیل شدند

طی مراسمی از برترین‌های نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی زنجان تجلیل به عمل آمد.

سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، بهیه حبری مدیر موسسه قرآن و عترت منهاج صالحین نور زنجان ظهر امروز ۲۶ آبان در مراسم تقدیر از برترین‌های سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی زنجان، اظهار کرد: نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در بخش‌های شعرسرایی، دکلمه‌سرایی، نقاشی، قصه‌گویی، مداحی و عکاسی برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف این سوگواره، ادامه داد: این سوگواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی با تاکید بر ارزش‌های خاندان عصمت و طهارت(ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با پیام عاشورا، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر در بین کودکان و نوجوانان عاشورایی و تشویق کودکان و نوجوانان برای شناخت فرهنگ عاشورایی اجرا شد.

وی با اشاره به محورهای سوگواره، افزود: برای این سوگواره موضوعات ماه محرم، عزاداری، دسته‌های حسینی، پخش احسان و شیرخوارگان، تاسوعا و عاشورای حسینی، تعزیه‌خوانی، روضه‌های خانگی و موضوعات مرتبط با فراخوان پیش‌بینی شده بود.

حبری اضافه کرد: بخش‌های دکلمه‌سرایی، شعر‌سرایی و نقاشی، مداحی ترکی یا فارسی و عکاسی برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و برای بخش‌های دکلمه‌خوانی، نقاشی کودک، مداحی ترکی و قصه گویی برای گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال پیش‌بینی شده بود.

این فعال قرآنی با توضیح اینکه با توجه به استقبال خوب شرکت‌کنندگان مهلت ارسال آثار در دو مرحله تمدید شد، تصریح کرد: تعداد آثار ارسالی رسیده به دبیرخانه سوگواره ۳۰۳ اثر از ۲۷۵ شرکت‌کننده بود.

حبری با اشاره به تعداد آثار ارسالی به سوگواره به تفکیک شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۰۳ نفر از شرکت‌کنندگان از شهرستان زنجان، ۶ نفر از ایجرود، ۳ نفر سلطانیه، ۸ نفر طارم، ۲۳ نفر از خرم‌دره و ابهر، ۱۰ نفر از قیدار و زرین‌رود، سه اثر از ماهنشان، ۲ اثر هیدج و یک اثر نیز از نیک‌پی و صائین‌قلعه بود.

انتهای پیام
captcha