یک موشک ساخت ایران به «بروج ۶۸» نام‌گذاری شود
کد خبر: 4100378
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
شورای فرهنگ عمومی بروجرد پیشنهاد داد؛

یک موشک ساخت ایران به «بروج ۶۸» نام‌گذاری شود

شورای فرهنگ عمومی بروجرد خواستار نام‌گذاری یکی از موشک‌های ساخت ایران به نام شهدای دانش‌آموز بروجرد تحت عنوان «برج ۶۸» از سوی نیروهای مسلح کشور شد.

شورای فرهنگ عمومی بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، یکصد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد چهارشنبه، ۲۵ آبان با حضور سید محمد بطحایی، معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی، داریوش جاوید، معاون توسعه منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی، منصور احمدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سیامک بهاروند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام علی حسینی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگی بروجرد و سایر اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد در سالن نشست‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام‌جمعه بروجرد در این جلسه با بیان اینکه امروز عزت، عظمت و استقلال کشور مرهون خون شهدا است، اظهار کرد: امام راحل(ره) توانست از این جوانان مؤمن و مخلص، عارف و سرداران بزرگ تربیت کند که مدیون امام راحل هستیم و حق شهدا آن‌چنان عظیم است که هرچه تلاش کنیم، نمی‌توانیم حق آنها را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه امروز می‌بینیم که دشمنان اعتراف کرده‌اند که اگر امروز در برابر انقلاب ایستاده‌اند به خاطر پیشرفت‌های انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: دشمن از طریق نظامی و تحریم اقتصادی و سیاسی نتوانست موفق شود و از طریق فرهنگ وارد شده که در این زمینه نیز با شکست روبرو خواهد شد.

حسینی با اشاره به شهادت ۶۸ دانش‌آموز بروجرد در موشک‌باران دوران جنگ تحمیلی، ادامه داد: شهادت ۶۸ دانش‌آموز سند جنایت دشمنان و مظلومیت دانش‌آموزان است و باید به‌عنوان یک روز ملی در تقویم ثبت شود.

امام‌جمعه بروجرد اظهار کرد: کنگره گرامیداشت ۶۸ شهید دانش‌آموز بروجرد قرار بود که در سال ۱۴۰۱ برگزار شود اما با توجه به اینکه کنگره شهدای استان لرستان را داریم برگزاری این کنگره به سال ۱۴۰۳ موکول شد که در این راستا کتابی تألیف و به چند زبان دنیا ترجمه می‌شود که در آن مظلومیت ما مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر، افزود: نباید دیگر با اغتشاشگران مماشات صورت گیرد به‌دلیل اینکه این‌ها گوش به فرمان کودک‌کشان، منافقین و قاتلین سردار سلیمانی هستند و باید با جدیت با آنها برخورد شود.

در این جلسه، مصوب شد با توجه به برگزاری یادواره ۶۸ شهید دانش‌آموز بروجرد که قرار است سال ۱۴۰۳ در بروجرد برگزار شود، یک جشنواره فرهنگی، هنری در سه بخش هنرهای تجسمی، داستان و شعر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

همچنین،، مصوب شد از طریق شورای فرهنگ عمومی پیگیری شود که روز شهادت این دانش‌آموزان شهید به‌عنوان روز بروجرد در تقویم ملی به ثبت برسد.

همچنین مصوب شد که به نیروهای مسلح پیشنهاد شود یکی از موشک‌های ساخت کشور را به نام ۶۸ کودک شهید دانش‌آموز بروجرد با عنوان «بروج ۶۸» نام‌گذاری نمایند.

انتهای پیام
captcha