جمع‌‌آوری ۴۰ میلیارد ریال زکات در اهر
کد خبر: 4100591
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

جمع‌‌آوری ۴۰ میلیارد ریال زکات در اهر

امام جمعه اهر از جمع‌آوری ۴۰ میلیارد ریال زکات در این شهرستان خبر داد و گفت: پرداخت زکات یکی از واجبات دینی بوده و از جمله محورهایی است که می‌تواند فقر را در جامعه ریشه کن و بسیاری از مشکلات را حل کند.

حجت الاسلام حاجی زاده، امام جمعه اهربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، امروز، 28 آبان ماه، در جلسه شورای زکات شهرستان، از جمع‌آوری حدود ۴۰ میلیارد ریالی زکات در این شهرستان خبر داد و گفت: پرداخت زکات یکی از واجبات دینی بوده و زکات از جمله محورهایی است که می‌تواند فقر را در جامعه ریشه کن و بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه امروزی افزود: باید بر روی فرهنگ‌سازی و اهمیت پرداخت زکات در جامعه بیشتر تبلیغ شود چراکه زکات یکی از محل‌های تأمین نیازهای نیازمندان و فقرا است.

حاجی‌زاده بر لزوم تبیین پرداخت زکات و واجبات دیدنی در مدارس تأکید کرد و گفت: خلأ عدم آشنایی نسل جوان با آموزه‌های دینی باید در مدارس با به‌کارگیری مبلغان مورد قبول جبران شود، هر چند همکاری اولیاء با مدارس بسیار کَم است ولی باید نسل جوان جامعه با واجبات دینی آشنایی داشته باشند.

ابوالفضل غنی‌زاده، فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه از مشارکت اهالی ۱۱۰ روستای این شهرستان در جمع‌آوری زکات خبر داد و افزود: برگزاری جلسات شورای زکات در دهستان‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه زکات جزو توصیه‌های دین اسلام است و عمل به آن نیز جزو وظیفه شرعی است، افزود: باید در جمع‌آوری و هزینه کرد زکات، شفاف حرکت کنیم چراکه قطعاً راحت‌تر می‌توان اعتماد عمومی جلب کرد و به تبع آن کسانی که زکات پرداخت می‌کنند افزایش می‌یابد.

غنی‌زاده بر لزوم ساماندهی میدان زکات شهر اهر و نصب اِلمان زکات در میدان زکات تأکید کرد و گفت: طبق ارزیابی شهرداری اهر برای ساماندهی میدان زکات به حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام
captcha