ما به خون شهدای اخیری که تقدیم کرده‌ایم، امیدوار هستیم
کد خبر: 4100810
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
استاندار خراسان رضوی:

ما به خون شهدای اخیری که تقدیم کرده‌ایم، امیدوار هستیم

استاندار خراسان رضوی گفت: ما شهدای عزیزی را طی چند روز اخیر تقدیم کرده‌ایم و همواره در مسیر حرکت انقلاب اسلامی معتقد هستیم که خون این شهدای عزیز بسیاری از مشکلات را رفع و مسیر انقلاب اسلامی را هموار می‌کند.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، امروز ۲۸ آبان‌ماه در مراسم رزمایش بزرگ «جهادگران فاطمی 2» که در محل مجتمع فرهنگی آیه‌ها با حضور جمعی از بسیجیان استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای امنیت انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اگر بخواهیم موقعیت و جایگاه مکانی انقلاب اسلامی را در مسیر حرکتی خود پیدا کنیم، حتماً لازم است نیم‌نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم، زمانی‌که امام راحل نهضت را شروع کردند، همه افرادی که در ارتباط با این نهضت بودند در ذهنشان این تحلیل بود که با چه بضاعت، داشته و امکاناتی امام(ره) این نهضت را شروع کرده و بنا دارد به جنگ با طاغوت برود، طاغوتی که آنچنان پیشینه و موقعیتی در خاورمیانه داشت.

وی ادامه داد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی کمترین فردی باور داشت که این انقلاب با این سرعت و به این سادگی بتواند نظام شاهنشاهی با آن پیشینه را سرنگون و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برپا کند، پس نهضت امام(ره) به صورت مشخص و معین در سال 42 و پیش از آن در نتیجه همه مبارزات، رخ داد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، از آن‌هایی که در حوزه دشمنی با نظام مقدس اسلامی بودند می‌شنیدیم که عمر این انقلاب و نظام بیشتر از 6 ماه به طول نخواهد انجامید و آن‌ها برای این تحلیل خود نیز برنامه‌های زیادی داشتند، اما در نهایت مشاهده کردیم که این نظام با تمام دشمنی‌ها، جبهه قوی دنیای استکبار و مشکلات داخلی که داشت تا به امروز سقوط نکرده که البته اداره چنین نظامی در آن زمان با تمام آن مشکلاتی که وجود داشت، کار بسیار سختی بود.

نظری اظهار کرد: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر گوشه‌ای از کشور درگیری‌های زیادی رخ می‌داد، در عین حالی‌که هیچ ساز و کاری وجود نداشت و طبیعی بود چنین تصوراتی در ذهن مردم ایجاد شود  انقلابی که با این سرعت پیروز شده طولی نخواهد کشید که این ساقط شود، اما این تصورات فقط در حد تصورات باقی ماند.

وی تصریح کرد: در حقیقت اگر مسائل دهه 60 را به یاد بیاوریم، منافقین و بنی‌صدرها، انفجارها، ترورها و اغتشاشات زیادی را انجام می‌دادند و همه این اتفاقات در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با این هدف که این نظام سقوط کند، رخ می‌داد، اما این نظام سقوط نکرد و پابرجا ماند.

ناشناخته بودن قدرت نرم‌افزاری نظام مقدس توسط دشمنان

نظری اظهار کرد: اگر امروز انقلاب اسلامی در یک نقطه برتر در دنیا از نظر تسلط نرم‌افزاری بر افکار و اندیشه‌های ملت‌های مختلف و از نظر پیشرفت‌های علمی و قوت‌های سخت‌افزاری نیز در یک جایگاه برتر قرار دارد، در حقیقت همگی در فضاهای مبارزاتی، خنثی‌سازی توطئه‌ها و درگیری با دشمنان رخ داده است و به نوعی یک حرکت سازنده در مسیر انقلاب اسلامی بوده است.

وی بیان کرد: اما موضوع اساسی این است که علی‌رغم همه مشکلات، توطئه‌ها و میدان‌هایی که دشمن در مقابل نظام مقدس اسلامی ایجاد کرده، موفق نشده و همچنان این نظام در حال حرکت است که دلیل این مهم نیز به عنوان قدرت ناشناخته برای آن‌هاست و رمز اصلی این است که دشمن قدرت درک چنین نرم‌افزاری را ندارد و نخواهد داشت و این در حالی است که ما توسط این قدرت نرم‌افزار معنوی متکی به اعتقادات دینی، نگاه انقلابی و این توان و قوت که موتور محرک انقلاب اسلامی است در حال پیشرفت هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حقیقت معتقدیم که این نظام مقدس تحت اهداف و منویات انقلاب اسلامی و بر پایه نظام امامت، ولایت و هدایت ولایی حتما روزبه‌روز از این توان و قدرت، بیشتر بهره‌مند خواهد شد و در مقابل همه توطئه‌های دشمن در آینده و بر اساس تجربه تاریخی ایستادگی خواهد کرد و اگر ما مبتنی بر توان و قدرت بسیجیان به عنوان پیشتازان حرکت مردمی و پرچمداران حرکت کنیم مطمئن باشید که دشمن هیچ‌کاری نخواهد کرد و حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی همچنان یکی پس از دیگری محقق خواهد شد.

نظری بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های استان فراوان است و می‌توان از چنین ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی استفاده کرد، پس مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما مشکلات روبنایی است و این روبناها نیز مبتنی بر زیربناها به شرط بهره‌گیری از توان معنوی موجود، قابل حل است.

وی اظهار کرد: شهدای عزیزی را طی چند روز اخیر تقدیم کرده‌ایم و همواره در مسیر حرکت انقلاب اسلامی معتقد هستیم که خون این شهدای عزیز بسیاری از مشکلات را رفع و مسیر انقلاب اسلامی را هموار می‌کند. در حقیقت تقدیم این شهیدان برای ما سخت است، اما نگاه اعتقادی این است که خون‌هایی که ریخته می‌شود، به نوعی گشایشی برای گرفتاری‌های ماست و البته که جبران این خسارت‌ها سنگین است، اما به برکت خون این عزیزان امیدوار هستیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: امروزه جنگ رسانه‌ای فراوان است و دشمن هم به جد در حال دشمنی است و همه امکانات خود را در داخل و خارج بسیج کرده است تا از این فرصت استفاده کند، اما عملیات روانی و رسانه‌ای گسترده و نفوذی‌ها و رابطین مربوط به تشکیلات معاندین همگی جمع شده‌اند تا از بستر ناملایمات موجود در جامعه استفاده و به زعم خود بخواهند به نظام مقدس اسلامی خدشه‌ای وارد کنند.

نظری بیان کرد: خوشبختانه مردم طی هفته‌های اخیر ثابت کردند که ممکن است در مقاطعی تحت تاثیر عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن قرار گیرند، اما به محض آگاهی خط و مسیر خود را از مسیر دشمن جدا می‌کنند که خوشبختانه شاهد هستیم بدنه اجتماعی و مردمی دیگر با عواقب دشمن همراهی ندارد و به همین دلیل دشمن عصبانی است و این جای شکر دارد که مردم با بصیرت دینی و انقلاب این فضا را ایجاد کردند و امروز بار دیگر به فضل الهی شاهد خواهیم بود که توطئه دشمن خنثی شده و نظام مقدس اسلامی در مسیر تحقق اهداف خود حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha