درخواست 21 کشور از هند برای احترام به آزادی ادیان و حقوق اقلیت‌ها
کد خبر: 4101174
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

درخواست 21 کشور از هند برای احترام به آزادی ادیان و حقوق اقلیت‌ها

حداقل 21 کشور از هند خواسته‌اند تا حمایت خود از آزادی مذهب و حقوق اقلیت‌های دینی را بهبود بخشد.

به گزارش ایکنا به نقل از Dawn، در بیانیه مشترکی که این کشورها روز گذشته، 29 آبان منتشر کردند، شش گروه بین‌المللی حقوق بشر به دهلی نو اعلام کردند باید توصیه‌هایی را که بخشی از گزارش اخیر سازمان ملل در مورد هند است، اجرا کند.

برخی دیگر درباره افزایش خشونت و سخنان نفرت‌انگیز و اتخاذ سیاست‌های تبعیض‌آمیز دولت مانند قوانین «ضد تغییر دین» ابراز نگرانی کرده‌اند.

این توصیه‌ها طیفی از نگرانی‌های کلیدی از جمله حفاظت از جوامع اقلیت و گروه‌های آسیب‌پذیر، مقابله با خشونت مبتنی بر جنسیت، حمایت از آزادی‌های جامعه مدنی، حمایت از مدافعان حقوق بشر و پایان دادن به شکنجه در بازداشت را پوشش می‌دهد.

گروه‌های حقوق بشری شامل فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر (FIDH)، سازمان جهانی علیه شکنجه (OMCT)، همبستگی مسیحی در سراسر جهان (CSW)، شبکه همبستگی بین‌المللی دالیت، عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر است. در این بیانیه آمده است: دولت هند باید سریعاً توصیه‌هایی را که کشورهای عضو سازمان ملل در روند بررسی دوره‌ای جهانی شورای حقوق بشر سازمان ملل در 10 نوامبر(14 آبان) ارائه کردند، اتخاذ کرده و به آن عمل کند.

از زمان آخرین بررسی حقوق بشر هند در سال 2017، این کشور تحت حکومت نخست وزیر نارندرا مودی رهبر حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) دچار یک سیر قهقرایی جدی در حقوق بشر شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که از زمانی که BJP در سال 2014 به قدرت رسید، اقدامات قانونی و سایر اقدامات مختلفی را انجام داده است که تبعیض علیه اقلیت‌های مذهبی، به‌ویژه مسلمانان را قانونی کرده و اکثریت‌گرایی خشونت‌آمیز هندو را ممکن ساخته است.

در میان اعضای سازمان ملل که سوابق حقوق بشر هند را بررسی کردند، 20 کشور گفتند که هند باید حفاظت از آزادی بیان و تجمع را بهبود بخشد و محیطی مناسب برای گروه های جامعه مدنی، مدافعان حقوق بشر و رسانه‌ها ایجاد کند تا کار خود را انجام دهند.

19 کشور گفتند هند باید کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه شکنجه را تصویب کند، معاهده‌ای که در سال 1997 امضا کرد اما هرگز در دولت هند تصویب نشد.

این کشورها همچنین از هند خواستند که به موضوع تبعیض طبقاتی اهمیت بدهد. تقویت تلاش‌ها با هدف کاهش فقر، بهبود دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، آب آشامیدنی سالم و بهداشت، و فراهم کردن دسترسی به آموزش رایگان و با کیفیت برای همه کودکان؛ تضمین یک محیط پاک، سالم و پایدار؛ و حمایت از کودکان، زنان و افراد دارای معلولیت را تقویت کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha