برگزاری یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در سمنان
کد خبر: 4101245
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

برگزاری یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در سمنان

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان از آغاز ثبت‌نام مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سمنان خبر داد.

برگزاری یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در سمنان

سیدمحمدعلی شاهمیری، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان، در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سمنان خبر داد و گفت: ثبت‌نام مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی در دانشگاه‌های استان سمنان آغاز شده است.

وی ادامه داد: دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند اظهار کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویان هر ساله با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری» به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد فضایی برای کمک توسعه فرهنگ گفت‌وگو، تولید علم و اندیشه دینی، تقویت روحیه حق و حق طلبی در دانشجویان برشمرد و افزود: مهیا کردن فرصتی برای آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب و باور پذیر برای دانشجویان از دیگر اهداف است.

شاهمیری افزود: فرهنگ مناظره و گفت و گو برای ارائه، تبیین و دفاع از عقیده و نظر خود در نزد دیگران مسئله‌ای است که در جامعه به خصوص قشر دانشجو بسیار حائز اهمیت است.

به گفته وی دانشجویان، قشر آینده ساز جامعه هستند و باید بیاموزند چگونه از ابعاد مختلف به طرح عقیده و نظر خود بپردازند و با پژوهش و مطالعه، دلایل و شواهد سنجیده جمع‌آوری کنند و دایره اطلاعات خود را در موضوعات مختلف گسترش دهند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه تیم‌ها در این مسابقات به صورت دو تیم موافق و مخالف در موضوعات و گزاره‌های انتخاب شده به مناظره و رقابت می‌پردازند متذکر شد: پس از داوری تیم‌های برنده به مراحل بالاتر راه پیدا می‌کنند و تیم‌های بازنده حذف می‌شوند و در نهایت دو تیم برتر این دوره از مسابقات در فینال به رقابت می‌پردازند و تیم قهرمان به مسابقات منطقه‌ای مناظره دانشجویان ایران که در نیمه دوم زمستان در یکی از استان‌های واقع در شرق کشور برگزار می‌شود راه پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان یادآور شد: دانشجویان علاقه‌مند برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان به شماره ۰۲۳۳۳۳۳۷۲۷۶ و یا شماره ۰۹۱۲۸۳۱۹۵۸۴ تماس حاصل نموده و یا برای ثبت نام به کانال تلگرامی مسابقات مناظره دانشجویان استان سمنان به آدرس@debatesemnan مراجعه نمایند، در ضمن به اعضای تمامی تیم‌های شرکت‌کننده، گواهی شرکت در مسابقات داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha