غفلت از مراکز مذهبی مورد قبول نیست
کد خبر: 4101554
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

غفلت از مراکز مذهبی مورد قبول نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به موضوع مساجد و غفلت از این مراکز مذهبی اشاره و آن‌را غیرقابل قبول دانست و گفت: مساجد و مدارس بهترین اماکن برای جهاد تبیین هستند که باید به آن توجه شود.

امام جمعه زنجان

به گزاش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان شامگاه روز گذشته ۳۰ آبان، در یک‌صد و یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه اگر آموزش را از دوران کودکی آغاز کنیم اثرگذاری بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: در آموزش حفاظت از محیط‌زیست باید اقدامات اساسی شود.

امام جمعه زنجان خطاب به مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خواستار افزایش آموزش عمومی به مردم شد و تصریح کرد: به مساجد، هیئات مذهبی، مدارس و تالارها سری بزنید و مردم را با خطرات ناشی از آلودگی محیط‌زیست آشنا کنید.

وی با اشاره به اینکه آژیر آلودگی کره زمین به صدا درآمده است و باید کاری کرد، گفت: درگذشته گروه‌های پاک‌سازی در پارک‌ها و اماکن عمومی به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام می‌کردند که کار ارزشمندی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان به ابتکار دهیار روستای یوسف‌آباد در تفکیک زباله اشاره کرد و گفت: لازم است تا این نوع ابتکارات معرفی و دیگر روستاها نیز به این گونه کارها تشویق شوند.

طیب جعفری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در سخنانی بر ضرورت ترویج فرهنگ کار و گفتمان کاری تاکید کرد و گفت: در استان زنجان ۸۲۱ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال داریم که می‌توانند کار کنند که ۴۵ درصد از این جمعیت فعال هستند و در این زمینه از میانگین کشوری بالا هستیم.

این مسئول  با اشاره به اینکه موردهای اقتصادی نشان‌دهنده رشد اقتصادی جوامع محسوب می‌شوند، گفت: این رشد آثار خود را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نشان می‌دهد؛ حتی امنیت نیز به رشد شاخص‌های اقتصاد گره خورده است.

وی با یادآوری اینکه ۴۴۸ هزار نفر از جمعیت استان را افراد غیرفعال تشکیل داده است، گفت: استان زنجان جزو استان‌های با نرخ مشارکت بالا است ولی بین اثربخشی و تولید ثروت افراد شاغل در استان فاصله وجود دارد به گونه‌ای که بهره‌وری یک فرد شاغل در کشور ۱۴۵ میلیون تومان و در استان ۹۵ میلیون تومان برآورد شده است که با روش‌های مداخله‌گرانه قابل جبران خواهد بود که با کم شدن این فاصله، افزایش اعتماد اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha