اشتغالزایی زندانیان از اولویت اصلی دستگاه قضا است
کد خبر: 4101677
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
رئیس کل دادگستری گلستان:

اشتغالزایی زندانیان از اولویت اصلی دستگاه قضا است

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان‌اینکه اشتغالزایی زندانیان از اولویت اصلی دستگاه قضا می‌باشد، گفت: حدود یک هزار و۱۰۰ نفر از زندانیان گلستانی مشمول طرح اشتغال زندانیان قرار گرفتند که این مسئله خود در کشور زبانزد است.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان در آیین افتتاح فروشگاه زنجیره‌ای حامی که در راستای حمایت از مددجویان زندانی و خانواده‌های آنها که امروز، ۱ آذربرگزار شد، با بیان اينكه افتتاح این‌چنین فروشگاه‌هایی موجب افزایش اشتغال زندانیان و ارتقای وضعیت درآمد خانواده‌های زندانیان خواهد شد، افزود: اکنون 1100 نفر از زندانیان ما مشمول طرح اشتغال زندانیان قرار گرفتند که این مسئله خود در کشور زبانزد است.

آسیابی با بیان‌اینکه یکی از دغدغه‌هایی که در قوه قضائیه وجود دارد بحث اشتغال زندانیان است، افزود: حدود ۲۶٪ از زندانیان ما تحت پوشش بنیاد تعاونی زندان قرار دادند و همچنین در حوزه مشاغل خانگی زندانیان نیز تلاش‌های خوبی صورت‌ گرفته و این در نوع خود قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه یکی از وظایف و تکالیف سازمان زندان‌ها، توسعه اشتغال در محیط های زندان‌ است، تصریح کرد: سازمان زندان‌ها این موضوع را به قوت ادامه می‌دهند و ما ان شاءالله شاهد این باشیم که 100٪ زندانیان ما تحت حمایت و پوشش این اشتغال قرار بگیرند.

آسیایی با بیان اینکه سایر زندانیان ما که از جرایم سنگین‌تری برخوردار هستند و امکان استفاده از رأی باز را ندارند، افزود: ما باید شرایط اشتغال این عزیزان را در محیط خود زندان‌ فراهم کنیم و متاسفانه با توجه به محدودیتی که در فضای فیزیکی زندان‌ها داریم سعی در توسعه مشاغل خانگی خانواده‌های زندانیان هستیم که با تلاش سازمان تعاونی زندان‌ها امیدواریم میزان بیشتری را در سطح پوشش قرار دهیم.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان‌اینکه هر خریدی که از این فروشگاه‌ها صورت بگیرد درصدی به عنوان درآمد بنیاد تعاون زندانیان اختصاص می‌یابد یعنی با خرید بیشتر، کمک ما به زندانیان بیشتر خواهد بود، افزود:اگر تبلیغات متناسب در سطح استان صورت بگیرد حمایت از زندانیان و در نتیجه از اشتغال آنها بیشتر خواهد بود.

 

 

انتهای پیام
captcha