کمک جهاددانشگاهی برای محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4102081
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

کمک جهاددانشگاهی برای محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان

رئیس جهاددانشگاهی با آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، پنجشنبه ۳ آذرماه، در دومین روز سفر رئیس جهاددانشگاهی به استان سیستان و بلوچستان، حسن مسلمی نائینی، رئیس این نهاد با آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله محامی در این دیدار با گرامیداشت ایام هفته بسیج گفت: جهاددانشگاهی با توجه به توان علمی و پژوهشی و تحقیقاتی که دارد می‌تواند به کمک استان در زمینه‌های مختلف بیاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: سیستان و بلوچستان استانی پهناور با قومیت‌های مختلف است و خود این قومیت‌ها یک مزیت برای استان محسوب می‌شود که جهاددانشگاهی با نیازسنجی که در بخش‌های مختلف استان در خصوص اجرای کارهای علمی، کاربردی و توسعه‌ای می‌تواند هم مردم را به نظام امیدوار و هم دلدادگی مردم را به نظام بیشتر کند.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان سابقه محرومیت چندین ساله دارد و همگان و خصوصا خود مردم استان می‌دانند که کارهای زیادی بعد از انقلاب در استان شکل گرفته است، اما باز هم فعالیت و اجرای کارهای عمرانی در استان باید نمود بیشتری پیدا کند که کار جهادی و دانشگاهی می‌تواند سیستان و بلوچستان را که در بسیاری از شاخص ها نسبت به کشور عقب‌تر است توسعه دهد.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: توقع ما از جهاددانشگاهی اجرای کارها و فعالیت هایی در استان است که عامه مردم از آن نفع ببرند و محرومیت‌زدایی در استان شکل گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توان علمی که در جهاددانشگاهی است و استفاده از ظرفیت‌های شاخص استان همچون مرز و دانشگاه‌ها نیازسنجی در استان انجام شود تا بتوان به توسعه استان کمک کرد.

همچنین در این دیدا مسلمی نائینی، هم از اعلام آمادگی این نهاد برای اجرای طرح‌های مختلف در استان خبر داد.

رئیس جهاددانشگاهی در ادامه گفت: جهاددانشگاهی از اوایل انقلاب در عرصه های مختلف سازندگی بخصوص در جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی مهمی داشت. اکنون جهاددانشگاهی در بحث سلول‌های بنیادی، انجام پروژه‌های مختلف پزشکی و انجام فعالیت‌‎های مهندسی و الکترونیکی دارای توفیقات چشمگیری بوده و توانسته نیازهای کشور را تا حدود زیادی در این زمینه برطرف کند.

رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در زمینه‌های انرژی های نو همچون باد، خورشید و آب می تواند این فرصت را برای جهاددانشگاهی به وجود بیاورد برای ارائه خدمات علمی و پژوهشی با کمک دانشگاه و دیگر دستگاه‌ها در استان ارائه دهد.

انتهای پیام
captcha