توجه به ارتقای جایگاه پرستاران ضروری است
کد خبر: 4102138
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

توجه به ارتقای جایگاه پرستاران ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پرستاران در صف مقدم مراقب از روح و جسم بیماران هستند گفت: پرستاران در تمامی عرصه‌های سلامت، حضور مؤثر دارند، اما متاسفانه جایگاه پرستاری آن‌طور که باید و شاید، مورد توجه متولیان نظام سلامت کشور قرار ندارد.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شامگاه پنجشنبه سوم آذرماه، در دیدار هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و پرستاران نمونه استان با بیان اینکه پرستاران در صف مقدم مراقب از روح و جسم بیماران هستند افزود: پرستاران در تمامی عرصه‌های سلامت، حضور مؤثر دارند، اما متاسفانه جایگاه پرستاری آن‌طور که باید و شاید، مورد توجه متولیان نظام سلامت کشور قرار ندارد.

وی کم‌رنگ شدن انگیزه‌های خدمت در حرفه پرستاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید تلاش شود تا نیروی پرستاری را با در نظر گرفتن کرامت پرستاری و حل مشکلات و مطالبات آنان حفظ کنیم چرا که تبعات بی انگیزگی پرستاران، باعث شده است شاهد ترک کار، مهاجرت و تغییر شغل در حرفه پرستاری باشیم.

آل هاشم، با بیان اینکه تکریم زبانی پرستاران فایده ندارد و مسئولان باید در بعد عملی از پرستاران تکریم کنند تاکید کرد: حل مشکل مسکن پرستاران، افزایش اضافه کاری پرستار، برقراری فوق‌العاده خاص، بازنشستگی پیش از موعد با در نظر گرفتن امکانات درمانی از جمله راهکارهای عملی توجه به جامعه پرستاری است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تشریح ویژگی‌های پرستاران خوب، یاد خدا، پارسایی، زمان‌شناسی و استفاده از ابزارهای مناسب در کار، اولویت‌بندی در کارها و تقسیم کار، خوش‌رفتاری با بیمار، حفظ آبروی دیگران، احترام به بیمار، نیکو سخن گفتن، نرم‌خویی و سازگاری با بیماران، فروتنی، خدمت بی‌منت، عیب‌پوشی، شوخ‌طبعی، آراستگی ظاهر و بزرگداشت سالمندان را بخشی از این ویژگی‌ها عنوان کرد.

وی بیان کرد: پرستاران چونان فرشتگان مهربانی هستند که می‌کوشند تا دیگران را از چشم پاک دانش و مهر خویش بهره‌مند سازند و در مسیر بهبود و سلامت آنان گام بردارند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر این دانش زمینی با بینش آسمانی پیوند یابد و درهم تنیده شود، رنگ خدایی می‌گیرد و با طراوت و تازگی خود، جان و روان آدمیان را شاداب می‌کند.

وی نام پرستار را آرامش بخش توصیف کرد و افزود: دشواری‌ها، ناچاری‌ها و بیماری‌ها، انسان‌ها را به یکدیگر نیازمند می‌کند این نیازمندی را باید با مهربانی و همدلی پاسخ گفت تا گره از کار بشریت گشوده شود.

وی با تبریک ولات حضرت زینب کبری(س) گفت: کار، تصمیم و نوع حرکت حضرت زینب باعث عظمت ایشان بود و حضرت زینب شکست ظاهری نظامی کربلا را به پیروزی دائمی تبدیل کرد.

امام جمعه تبریز با تبیین منش حضرت زینب(س) در حادثه کربلا افزود: نقش آفرینی ایشان نشان دهنده این بود که زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن تاریخ است.

انتهای پیام
captcha