آیین آزادسازی زندانیان در گلزار شهدای کرمان برگزار شد
کد خبر: 4102487
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

آیین آزادسازی زندانیان در گلزار شهدای کرمان برگزار شد

آیین آزادسازی ۲۱ نفر از زندانیان معسر، جرایم غیرعمد و جرایم عمد سبک در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سلیمانی برگزار شد.

آزادسازی زندانیان در گلزار شهدای کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، آیین آزادسازی ۲۱ نفر از زندانیان معسر، جرایم غیرعمد و جرایم عمد سبک با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، رئیس‌ کل دادگستری استان، جانشین بسیج حقوقدانان کشور، مدیرکل امور زندان‌های استان، مسئول ستاد دیه استان و جمعی از خیران و حقوقدانان امروز، ۵ آذرماه در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سلیمانی برگزار شد.

سردار محمدعلی‌نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم که به‌صورت ویدئو کنفرانس با سراسر کشور انجام شد، ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد شهدا، گفت: امروز در کنار مزار شهید سلیمانی و به تأسی از ایشان که منش مردم یاری، مردم یاوری و مردم‌داری داشتند جشن بازگشت ۲۱ نفر از زندانیان را به آغوش گرم خانواده برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر و به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی به نیت ۶۳ سال عمر با برکت ایشان آیین آزادسازی ۶۳ زندانی در هفته مقاومت برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته ۳۷۰ نفر از زندانیان آزاد شدند و از ابتدای سال تا‌کنون نیز ۴۷ نفر و امروز ۲۱ نفر از مددجویان از زندان آزاد شدند.

سردار نظری افزود: مبلغ کل بدهی مددجویان ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بود که ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان از طریق صلح و سازش و مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از سوی بسیج حقوقدانان سپاه و خیرین پرداخت شده و باقی بدهی نیز از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک ستاد دیه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان در آزادسازی زندانیان از استان‌های دیگر پیش‌تاز است، ادامه داد: فعالیت آزادسازی زندانیان از سال ۸۸ در استان آغاز شده است و در این سال‌ها بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان با مبلغی حدود یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آزاد شده‌اند.

سردار نظری در ادامه به اقدامات انجام شده در هفته بسیج پرداخت و گفت: جلب رضایت برای ۳ نفر از محکومین قصاص نفس، معرفی وکیل رایگان به زندانیان و خانواده آنها، پیگیری مشکلات تحصیلی فرزندان زندانیان در قالب نذر تدریس، توزیع بسته‌های حمایتی به خانواده مددجویان و... از جمله این اقدامات است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان گفت: آماده‌ایم در هفته مقاومت نیز برنامه‌ آزادسازی ۶۳ زندانی دیگر نیز از زندان‌های استان انجام شود که هماهنگی‌های آن در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام
captcha