ایجاد اردوگاه‌های خاص برای زندانیان معتاد
کد خبر: 4102810
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

ایجاد اردوگاه‌های خاص برای زندانیان معتاد

وزیر کشور اعلام کرد: در جلسه شورای اجتماعی کشور مقرر شد اردوگاه‌های خاصی برای نگهداری زندانیان معتاد راه‌اندای شود.

ایجاد اردوگاه‌های خاص برای زندانیان معتاد

به گزارش ایکنا، صد و چهل و نهمین جلسه شورای اجتماعی کشور امروز 6 آذرماه با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور؛ انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور؛ علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از نیروهای‌های انتظامی برگزار شد.

در پایان این جلسه احمد وحیدی، وزیر کشور در جمع خبرنگاران به تشریح مباحث مطرح شده در این نشست پرداخت و گفت: آیین‌نامه‌ای در مورد معتادان و تقسیم نقش هر یک از دستگاه‌ها در این حوزه به تصویب رسید. این آیین‌نامه باید از سال‌های قبل تدوین و تکمیل می‌شد اما مورد اختلاف قرار گرفته بود و امروز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: موضوع دیگر معتادان متجاهر بود که بنا بوده و هست که این افراد از سطح شهر جمع شوند. در تهران و برخی شهرهای دیگر، اقدامات خوبی انجام شده و این موضوع باید با سرعت دنبال شود.

وزیر کشور اعلام کرد: آن دسته از معتادان که به صورت داوطلبانه با عنوان ماده ۱۵ خود را معرفی می‌کنند، باید رسیدگی‌هایی برای آنها انجام شود که این کار توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود. همچنین در جلسه امروز درباره ماده ۴۲ در خصوص زندانیان معتادی که در زندان حضور دارند نیز گفت‌وگو و مقرر شد اردوگاه‌های خاصی برای نگهداری آنها تشکیل شود و این اقدام بر عهده قوه قضاییه است اما باید کمک‌هایی در راستای تحقق این امر انجام شود.

وی در مورد اختلاف نیروی انتظامی و شهرداری تهران در موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر، گفت: قانون مشخص نکرده که این امر به عهده چه دستگاهی است و بر همین اساس در جایی شهرداری و در مواردی نیروی انتظامی به این امر کمک می‌کنند، بنابراین بر اساس قراردادها و بنا به شرایط یکی از نهادها مسئولیت را قبول می‌کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در جلسه امروز در مورد زنان سرپرست خانوار نیز بحث شد، گفت: با توجه به تعداد قابل توجه قوانین، نسبت به توانمندسازی این بانوان تأکید شد. اقدامات خوبی در این حوزه نیز انجام شده و کارگروهی تشکیل شده که امروز گزارشی از اقدامات خود را ارائه کرد.

وی همچنین گفت: باید الگوی مناسبی برای تحت پوشش قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنها شکل گیرد؛ البته همه آنها همزمان نمی‌توانند تحت پوشش قرار گیرند و بر اساس تأمین بودجه به صورت مرحله‌ای این کار انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha