مصادیق تفکر و فرهنگ بسیجی در جهاددانشگاهی دیده می‌شود
کد خبر: 4102834
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

مصادیق تفکر و فرهنگ بسیجی در جهاددانشگاهی دیده می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مصداق تفکر و فرهنگ بسیجی در جهاددانشگاهی دیده می‌شود، گفت: اگر بناست دست ایادی و استکبار کوتاه شود بلید مستقل شویم‌.

دیدار معاون جهاددانشگاهی با حجت الاسلام عبادیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز ۶ آذرماه در دیدار با معاونان جهاددانشگاهی کشور با تبریک روز بسیج مستضعفین، اظهار کرد: در فرمایشات فرمایشات رهبری معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان، ویژگی‌های یک بسیجی مطرح شد. 

وی با بیان اینکه برطبق این فرمایشات، بسیجی یک سازمان تعریف شده بوده و معیارهای بسیجی حتی در گذر از تاریخ در هر فرد مشخص است، افزود: همین معیارها در زمان انبیا و اولیا نیز مشاهده می‌شود. 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه این یک فرهنگ بوده که مختص به زمان خاصی نیست، تصریح کرد: یکی از مصادیقی که در راستای استقلال کشور می‌تواند نقش داشته باشد و دارد، جهاددانشگاهی است. 

عبادی ادامه داد: بسیجی همان است که برای احقاق حق و دفاع از مظلوم در صحنه‌های مختلف از جمله نظامی، درمانی و مقابله با آسیب‌هایی چون سیل و زلزله و ارائه دانش و اصول بنیان دانشی در حوزه و دانشگاه حضور دارد و یکی از مصادیق دانش با ابتکارات خوش درخشیده و مایه امید است جهاددانشگاهی است. 

وی با اشاره به اینکه مصداق تفکر و فرهنگ بسیجی در جهاددانشگاهی دیده می‌شود، افزود: اگر بناست دست ایادی و استکبار کوتاه شود و مستقل شویم نیازمند علم و فن هستیم و اگر نیازمند به دشمن باشیم نمی‌توانیم استقلال خود را حفظ کنیم. 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: یکی از مصادیقی که در راستای استقلال کشور می‌تواند نقش داشته باشد و دارد، جهاددانشگاهی است.

عبادی با بیان اینکه یکی از مصادیق استقلال، بی نیازی از دشمن است، اظهار کرد: کشور از نظر ذخایر و استعدادهای طبیعی و انسانی دارای غنای مطلوبی است. 

وی با اشاره به نیروی انسانی مستعد به عنوان یکی از استعدادهای کشور، تصریح کرد: امیدواریم در گام دوم انقلاب قدم‌های بلندی برداشته شود و در بسیاری از مسائلی که در بدو انقلاب گفته می‌شد، اما ناباور بود؛ قدم‌هایی برداشته شد و امروز "ما می‌توانیم" مسئله نیست؛ ما توانستیم. 

عبادی بیان کرد: در گام دوم انقلاب باید گام‌ها در مدیریت کشور موثرتر باشد و یکی از نکات‌ مهم دسترسی به آن علم و فناوری است چراکه با علم می‌توان قدرت کسب کرد. 

 

انتهای پیام
captcha