رونمایی از پوستر جشنواره منطقه‌ای مطبوعات و خبرگزاری‌های شمال‌غرب کشور
کد خبر: 4103500
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

رونمایی از پوستر جشنواره منطقه‌ای مطبوعات و خبرگزاری‌های شمال‌غرب کشور

پوستر جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شمال‌غرب کشور با حضور مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی در تبریز رونمایی شد.

جشنواره مطبوعات، ارشاد اسلامی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد استان،  پوستر جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شمال‌غرب کشور روز گذشته، نهم آذرماه، با حضور سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی رونمایی شد.

سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این آیین گفت: اگر زمانی اهمیت رسانه برای برخی از مدیران در سطوح ملی و محلی آنچنان که باید و شاید روشن نبود، امروز همه متولیان امر به جایگاه و اهمیت رسانه فعال و حرفه‌ای واقف شده‌اند.

وی افزود: اگر چه توجه به کثرت و کمیت رسانه‌ها، مقبول و ایجاد فرصت برابر برای همه شهروندان برای تأسیس رسانه‌های جدید مهم است، اما اگر کیفیت در این میان مغفول بماند، شاهد اتفاقاتی خوشایندی نخواهیم بود و مرجعیت رسانه‌‌های رسمی توسط شبه رسانه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی از میان خواهد رفت. تضعیف مرجعیت رسانه‌های رسمی و مجوزدار موجب می‌شود تا مخاطب سر درگم بماند و نداند خبر درست و مستند را از کدام منبع و مرجع اخذ کند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی ادامه داد: برگزاری رویدادهای رقابت محور همچون جشنواره‌های رسانه‌ای از جمله راهکارهای برون رفت از این وضعیت است و در آن محتوا محور بودن رسانه روشن شده و می تواند به برآورده شدن نیازهای مخاطب کمک کند.

وی تشریح کرد: ضروت دارد رویدادهای مرتبط با حوزه رسانه به دور از هر گونه ملاحظه و با لحاظ کردن اصول و شاخص های رقابت حرفه‌ای برگزار شوند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما امروز از ضعف تولید محتوا در رسانه های رسمی و دارای مجوز رنج می بریم، گفت: البته بروز این وضعیت نیز با ضعف اقتصاد رسانه ارتباط مستقیم دارد و می بایست تمهیدی برای رفع آن اندیشیده شود.

ناظمی یادآوری کرد: در این شرایط، وظیفه نهادهایی مثل خانه مطبوعات و انجمن‌های صنفی این است که بتوانند این معادله را معکوس کنند و این امر نیز با برگزاری برنامه‌های جنبی آموزشی و تبادل اندیشه در کنار برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای و افزایش مهارت فعالان این حوزه امکان‌پذیر می‌شود.

حسن گلی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد آذربایجان شرقی، نیز در این آیین، با بیان اینکه تبریز ظرفیت تبدیل به نقطه ثقل رسانه‌ای شمال غرب کشور و منطقه استراتژیک قفقاز را دارد، اظهار کرد: البته تحقق این مهم بایسته‌های خاص خود را دارد که امیدواریم این جشنواره نقطه عطف توجه به این الزامات و بایسته ها باشد.

وی گفت: کشورهای منطقه قفقاز می‌توانند به دلیل اشتراکات تاریخی و فرهنگی و نیز علاقمندی مردمان این کشورها به ایران و مخصوصا تبریز، روابط مستحکم و همه جانبه ای با کشورمان داشته باشند.

گلی، با اشاره به اختصاص یکی از محورهای ویژه فراخوان جشنواره منطقه ای مطبوعات شمالغرب به مباحث منطقه قفقاز ابراز امیدواری کرد تا اندیشمندان و اصحاب رسانه بتوانند در بستر این جشنواره ایده‌ها و راهکارهای خود در ارتباط با تحکیم مناسبات همه جانبه ایران و کشورهای منطقه قفقاز را ارائه نموده و در راستای تبیین واقعیت‌های تاریخی، سیاسی، اجتماعی و تنویر افکار عمومی ایفای نقش فعالی داشته باشند.

براساس این گزارش جشنواره منطقه ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شمال غرب در چهار محور بخش اصلی و ۲ محور بخش ویژه و در ۹ قالب رسانه ای برگزار و آیین اختتامیه آن در ایام الله دهه فجر برگزار می شود.

شرکت کنندگان می‌توانند آثار تولیدی خود در فاصله اول آذر ۱۴۰۰ تا اول دی ماه سال جاری را در محورها و قالب های اعلامی در سامانه متمرکز جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس http://pressfestival.ir بارگذاری کنند.

انتهای پیام
captcha