ایرانی با غیرت به آمریکا باج نمی‌دهد
کد خبر: 4103942
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
امام‌ جمعه سلطانیه:

ایرانی با غیرت به آمریکا باج نمی‌دهد

امام‌ جمعه سلطانیه گفت: باج دادن به آمریکا به معنای عقب‌نشینی از خطوط قرمز نظام است و هیچ ایرانی با غیرت به آمریکا باج نمی‌دهد.

امام حمعه سلطانیه

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام‌ جمعه شهرستان سلطانیه، ۱۱ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه در روزهای اخیر خصوصا ایامی که عده‌ای آشوبگر چند شهر را ناآرام کرده بودند، برخی مجامع به اصطلاح بین‌المللی قطعنامه و بیانیه بر علیه ایران صادر می‌کردند که این امر در واقع چهره شرور غرب را آشکار کرد، گفت: بعد از اینکه تیر غرب در مسئله هسته‌ای به سنگ خورد، با این بیانیه‌ها می‌خواهند پرونده جدیدی بر علیه ایران به نام پرونده حقوق بشر باز کنند.

وی با بیان اینکه آلمان یکی از کشورهایی است که به‌دنبال پرونده‌سازی در مسئله حقوق بشر بر علیه ایران است، افزود: آلمان شریک اصلی جنایات شیمیایی صدام در دوران دفاع‌ مقدس است که نتیجه آن ۱۰ هزار شهید و ۱۰۰ هزار مجروح که ۶۷ هزار نفر از این جانبازان شیمیایی در حال حیات هستند و شرم‌آور است که آلمان پرچم‌دار حقوق بشر شده است.

امام‌ جمعه سلطانیه با بیان اینکه پرونده‌سازی جدید بر علیه ایران یعنی سناریوهای آمریکا و غرب بر علیه ایران پایانی ندارد و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: مشکل ما با آمریکا فقط با باج دادن به آمریکا حل می‌شود و آن هم نه یک‌ بار، گفت: باج دادن به آمریکا به معنای عقب‌نشینی از خطوط قرمز نظام است و هیچ ایرانی با غیرت به آمریکا باج نمی‌دهد.

حسینی‌نسب با بیان اینکه سیاست آمریکا و غرب تقابل با کشورهای حریف و مخالف است و لذا آمریکا گفته جنگ اوکراین یک دست‌گرمی است و جنگ بزرگی در راه است و این جنگ بزرگ تقابل با چین است، چراکه خیزش قدرت نظامی و اقتصادی چین باعث تضعیف آمریکا شده، اظهار کرد: آمریکا اعلام کرده سه کشور ایران، روسیه و چین نظم آمریکایی را در دنیا به خطر انداختند و لذا تلاش می‌کند با تضعیف ایران و روسیه قبل از تقابل با چین، از همراهی این دو کشور با چین جلوگیری کند.

امام‌ جمعه سلطانیه با بیان اینکه اکنون که دوباره کرونا در چین افزایشی شده و این کشور نیز برخی محدودیت‌ها را اعمال کرده و عده‌ای در چین به این محدودیت‌ها معترض شده‌اند و رسانه‌های غربی آن را با هیجان منعکس می‌کنند تا با حمایت از اغتشاشگران در چین، مثل حمایت از اغتشاشگران در ایران با قدرت‌نمایی چین مقابله کند، افزود: چین بزرگ‌ترین رقیب اقتصادی آمریکاست و طبق برآوردها به‌زودی آمریکا را پشت سر خواهد گذاشت. ناآرامی‌های اخیر در چین راهبرد آمریکا برای مقابله با قدرت چین است؛ همان‌طور که ناآرامی‌های اخیر در ایران برای مقابله با ایران قوی بود.

وی با اشاره به نتایج مسابقات تیم ملی فوتبال در جام جهانی و با بیان اینکه هر چند که بُرد و باخت در ورزش طبیعی است، اما از نتیجه مسابقه ایران و آمریکا متأثر شدیم، چراکه این بازی یک جنگ بود، افزود: قوه قضائیه به دروغگویی و توهین برخی بازیکنان و مربیان فوتبال که با دشمن هم‌صدا شدند، رسیدگی کند و مجلس هم از وزارت ورزش و قراردادها و دستمزدهای بعضا نجومی در ورزش تحقیق و تفحص کند.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به دستاوردهای مهم سفر نخست‌وزیر عراق به ایران از جمله مبارزه با داعش، معاهدات گاز و برق، گسترش روابط اقتصادی تا سقف ۲۰ میلیارد دلار و پایان دادن به حضور گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب غرب و شمال‌ غرب ایران و با بیان اینکه دیدگاه ایران و عراق با انتخاب السودانی در مبارزه با گروه‌های تروریستی نزدیک شده است، افزود: ایران بارها به دولت عراق هشدار داده بود که گروه‌های تروریستی از اقلیم کردستان عراق وارد ایران می‌شوند که در حوادث اخیر نیز مشهود بود و لذا طبق مصوبه شورای امنیت ملی عراق نیروهای مرزبانی عراق به همراه نیروهای پیش‌مرگ کردستان عراق، در مرزهای ایران و عراق و عراق و ترکیه مستقر خواهند شد.

حسینی‌نسب با گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو و با بیان اینکه در این روز سه نفر از دانشجویان معترض به سیاست‌های رژیم پهلوی در سال ۱۳۳۲ به شهادت رسیدند و این یعنی دانشجو بیدار است و بیدار‌کننده، افزود: دانشجویان همیشه یکی از اقشار برجسته در صحنه‌ها از ۱۶ آذر تا در مبارزات انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی، دوران دفاع‌ مقدس، در نهضت علم و فناوری، حضور در بسیج سازندگی و نهضت خدمت‌رسانی بوده‌اند.

امام‌ جمعه سلطانیه به ۱۲ آذر، سالروز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و با بیان اینکه عمل به قانون مهم است و همه باید به قانون پایبند باشند، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانونی آمیخته با آموزه‌های دینی و مذهبی است و این مهم‌ترین تفاوت قانون اساسی ایران با قوانین دیگر کشورهاست.

انتهای پیام
captcha